| کد خبر: 147696 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خبر داد:

ترافیک بزرگترین مشکل تهران/ احتیاج به فرهنگسازی داریم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ترافیک بزرگترین مشکل کلانشهر تهران است و امیدواریم با همکاری مردم، پلیس و رسانه ها فرهنگسازی مناسبی در زمینه رفع معضلات ترافیکی ایجاد کنیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ترافیک بزرگترین مشکل کلانشهر تهران است و امیدواریم با همکاری مردم، پلیس و رسانه ها فرهنگسازی مناسبی در زمینه رفع معضلات ترافیکی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن پورسیدآقایی در همایش طرح استقبال از مهر که صبح امروز در محل ستاد فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ آغاز شد، گفت: ترافیک در کلانشهر تهران به حدی است که باعث نارضایتی مردم از زندگی در تهران شده است. باید تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم تا با استفاده از فرهنگسازی مشکلات و گره های ترافیکی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگسازی پلیس راهور یکی از دستگاه های پیشرو بوده است، افزود: پلیس راهور موفق شد در طول بازه زمانی 10 سال تلفات ناشی از تصادفات جاده ای را به نحو قابل توجهی کاهش دهد. از این تجربه به جا نهایت استفاده را به کار بردیم تا بتوانیم گره های ترافیکی پایتخت را که متاسفانه ناشی از رفتارهای غلط ترافیکی است، در تهران برطرف کنیم.

وی گفت: در این زمینه پلیس راهور قول های مساعدی به مجموعه شهرداری و به ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک داده است که با استفاده از تجارب به دست آمده در طول سنوات گذشته اتفاق های ترافیکی مناسبی در سطح شهر تهران رخ بدهد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه متاسفانه بر اساس آمار موجود، تهران به دلیل مشکلات ترافیکی شهر پراسترسی است و مردم دیر به سر کار و محل تحصیل و تجارت خود می رسند، افزود: باید تلاش کنیم استرس شهروندان را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم، زیرا وجود استرس باعث انجام رفتارهای پرخطر ترافیکی و تصمیم های ناگهانی در بین عابران و رانندگان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توقف های ناگهانی، پارک دوبل و استفاده از وسایل نقلیه شخصی بزرگترین معضل های ترافیکی تهران برشمرده شده اند که می شود با استفاده از فرهنگسازی و کمک گرفتن پتانسیل رسانه ها نسبت به کاهش آن اقدام کرد.

همچنین به مبحث موتورسواران در تهران اشاره کرد و گفت: موتورسواران متاسفانه حجم زیادی از تصادفات جرحی و خسارتی در شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و باید حتما مورد آموزش قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بر اساس آمار موجود هر شب یک مورد واژگونی در اتوبان ها و بزرگراه های تهران گزارش می شود، افزود: این آمار نشان می دهد بعد از ساعت 10 شب که معابر از حضور خودروها تخلیه می شوند متاسفانه رانندگان با سرعت بالا حرکت می کنند و همین باعث واژگونی و ایجاد ترافیک های بزرگ می شود. در حوزه حمل و نقل و ترافیک از نظر زیرساختی فعالیتهایی انجام شده، اما این فعالیتها کم است. باید از پتانسیل پلیس و شهروندان برای سلامت هر چه بیشتر شهروندان استفاده کنیم و برای انجام این مهم قطعا به همکاری همه دستگاههای ذیربط نیازمند هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.