| کد خبر: 138901 |

شهردار کرج باید با شهردار تهران همپوشانی داشته باشد

مسئول دفتر فرهنگی- اجتماعی حزب ندای ایرانیان و دبیر سابق این حزب در استان البرز معتقد است که شهرداری کرج در چند سال گذشته با اخذ وام‌های متعدد و تدوین برنامه‌های خاص، وضعیتی را به وجود آورده که شورای شهر جدید در چهار سال آینده شاید بتواند فقط بین پنج تا 10 درصد در آن تغییر ایجاد کند.

تین نیوز

مسئول دفتر فرهنگی- اجتماعی حزب ندای ایرانیان و دبیر سابق این حزب در استان البرز معتقد است که شهرداری کرج در چند سال گذشته با اخذ وام‌های متعدد و تدوین برنامه‌های خاص، وضعیتی را به وجود آورده که شورای شهر جدید در چهار سال آینده شاید بتواند فقط بین پنج تا 10 درصد در آن تغییر ایجاد کند.

‌حیدر سمیرکرم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، گفت: شهرداری کرج از لحاظ اعتبارات واقعا با مشکل مواجه است، این نهاد در سال‌های اخیر وام‌هایی با سودهای بالا دریافت کرده که شورای شهر جدید باید آنها را پرداخت کند.

 

ورود شهرداری به پروژه‌هایی همچون کنارگذر شمالی اشتباه بود

سمیرکرم ضمن انتقاد از ورود شهرداری کرج به پروژه‌های ملی همچون کنارگذر شمالی افزود: هزینه‌ای که شهرداری بابت این پروژه پرداخت می‌کند، هزار میلیارد تومان است، در حالی که کنارگذر شمالی یک پروژه ملی است و هزینه آن باید از طریق ملی تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه بودجه شهر کرج درگیر پروژه‌های ملی شده است ادامه داد: این هزار میلیارد را وقتی با کل گردش مالی هزار و 800 میلیاردی شهرداری کرج کنار هم می‌گذاریم متوجه می‌شویم که با این پول چه اقداماتی می‌شد در شهر کرج انجام داد.

 

در چهارسال آینده وضعیت کرج فقط 10 درصد بهتر می‌شود!

این فعال سیاسی در ادامه به وام‌های اخذ شده توسط شهرداری و تدوین برنامه‌های عمرانی براساس این قرض‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به این ترتیب برنامه‌های شهرداری کرج به گونه‌ای بسته شده که شورای شهر جدید شاید بتواند فقط بین پنج تا 10 درصد در وضعیت کرج تغییر ایجاد کرده و آن را بهبود ببخشد.

 

سمیرکرم اضافه کرد: تا چهار سال آینده 90 درصد توان شورای شهر جدید صرف اصلاح همین برنامه‌های از پیش تدوین شده خواهد شد، بنابراین لازم است تا دوستان از همه جناح‌ها به خصوص اصلاحات به شورای شهر کمک فکری کنند.

 

مسئول دفتر فرهنگی-اجتماعی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه الان زمان بحث در خصوص عناوین و جایگاه افراد در شورا نیست، گفت: در این برهه زمان بحث انتخاب یک شهردار شایسته برای کلانشهر کرج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهردار بعدی کرج باید یک چهره ملی باشد تا از طریق ارتباطات مناسب، مشکلات شهر کرج را از طریق راهکارهای ملی حل کند.

 

سمیرکرم در ادامه از مغفول ماندن بسیاری از ظرفیت‌های کرج به خصوص در سال‌های اخیر گفت و تصریح کرد: البرز و کلانشهر کرج در مسیر عبور 13 استان کشور است و در اواخر هفته ترافیک زیادی از اینجا عبور می‌کند، اما متاسفانه این موقعیت چیزی جز آلودگی برای این استان به دنبال نداشته است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شهرداری کرج باید از این سرمایه استفاده و از آن درآمدزایی کند، بنابراین لازم است شورا تقویت شود تا راهکارهای آن را پیش روی شهرداری قرار دهد.

 

کرج در فقر شدید فرهنگی دست و پا می‌زند‌

سمیرکرم به وضعیت نابسامان فرهنگی کرج اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم کرج  برای رفع نیازهای فرهنگی خود به تهران مراجعه می‌کنند، بسیاری از چهره‌های فرهنگی ملی در کرج ساکن هستند، اما کرج از این چهره‌ها بی بهره است، متاسفانه کرج از لحاظ فرهنگی در فقر شدیدی قرار دارد.

 

وی یکی از نمونه‌های فقر فرهنگی در کرج را خطر تخریب ساختمان‌ها و سازه‌هایی که به نوعی با هویت کرج پیوند خورده‌اند، عنوان کرد و افزود: البته این مورد فقط به تخریب ختم نمی‌شود، عدم وجود پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی نیز در همین چهارچوب قرارد دارد.

این فعال سیاسی افزود: به عنوان مثال می‌توان به زیرگذر مهرویلا اشاره کرد، ساخت این پروژه دسترسی محلی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های کرج را از بین برده و آن را با مشکلاتی مواجه کرده است، این طرح از لحاظ مهندسی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

سمیرکرم خاطرنشان کرد: در هر حال این مسائل پیش روی شورای شهر جدید وجود دارد و همین کمک به این شورا را می‌طلبد، اگرچه کارشناسان محیط زیست، شهرسازی، ترافیک، اقتصاد و ... قدرتمندی در این شورا حضور دارند اما باید قبول کنیم که به یک اتاق فکر نیاز است.

 

شهردار کرج باید چهره‌ای ملی باشد

وی علاوه بر همه معضلات قابل مشاهده در کرج به یک بحران خفته در این کلانشهر اشاره و اعلام کرد: کرج و تهران بر یکدیگر تاثیر دارند، بنابراین باید چهره‌هایی که به عنوان شهردار این دو کلانشهر انتخاب می‌شوند، با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.