| کد خبر: 137550 |

شناسایی7 هزار ساختمان ناایمن در تهران

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شناسایی7 هزار ساختمان ناایمن در این استان خبر داد و گفت: با شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مکاتبات لازم با دستگاه‌های دولتی و خصوصی آغاز شد و موارد ناایمن به آنها تذکر داده و از آنها خواسته شد که به موارد اشاره شده رسیدگی کنند.

تین نیوز

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شناسایی7 هزار ساختمان ناایمن در این استان خبر داد و گفت: با شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مکاتبات لازم با دستگاه‌های دولتی و خصوصی آغاز شد و موارد ناایمن به آنها تذکر داده و از آنها خواسته شد که به موارد اشاره شده رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ماه‌های آخر عمر شورای چهارم اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این کمیسیون؛ به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دهند. یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع سلامت آب شرب تهرانی‌ها بود؛ موضوعی که مدت‌ها توسط رییس این کمیسیون دنبال می‌شد.

رحمت‌الله حافظی با اشاره به سلامت آب شرب تهران گفت: در سال 94 تذکراتی را در این زمینه ارایه کردیم و به دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه هشدار دادیم که البته آن زمان مورد تکذیب قرار گرفت، اما ما ایستادگی کردیم و در نهایت در سال 95 این تهدید جدی شهروندان مرتفع شد.

وی با انتقاد از جابه‌جایی برخی مصوبات و عدم اجرای آنها از سوی مدیریت شهری و همچنین ناایمن بودن خط هفت مترو و تذکرات پی در پی در این زمینه اظهارکرد: ما نمایندگان مردم هستیم و سوال حق هر نماینده‌ای است و مسوول نیز باید جواب قانع‌کننده‌ای را برای موضوعات مختلف داشته باشد. یکی دیگر از موضوعاتی که در کمیسیون سلامت و به ویژه کمیته ایمنی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت، شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران بود که در ادامه ۷ هزار ساختمان که از لحاظ ایمنی پرخطر، کم‌خطر و میانه‌خطر بودند شناسایی شدند .

وی اضافه کرد: با شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مکاتبات لازم با دستگاه‌های دولتی و خصوصی آغاز شد و موارد ناایمن به آنها تذکر داده و از آنها خواسته شد که به موارد اشاره شده رسیدگی کنند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه این نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت سوله‌های بحران در شهر تهران گفت: در این زمینه نیز با توجه به گزارشات مبنی بر تغییر کاربری برخی سوله‌های مدیریت بحران و حتی واگذاری برخی سوله‌ها به سازمان‌های دیگر مکاتبه‌ای با شهردار تهران صورت گرفته است، اما هنوز پاسخی داده نشده است.

وی افزود: ما طبق قانون منتظر پاسخ شهرداری خواهیم بود و بعد از آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد .

حافظی در ادامه با اشاره به درگیری خود در جلسه اخیر با برخی از مدیران و معاون شهردار تهران گفت: این درگیری لفظی در ادامه تذکر بنده به ناایمن بودن خط هفت مترو بوده است که متاسفانه دوستان ما در شهرداری با بنده که نماینده مردم در شورا هستم، درگیر شدند. وی گفت: در این بازدید قرار بود بنده نیز از کمیسیون سلامت حضور پیدا کنم که متاسفانه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تغییری را در زمان بازدید لحاظ کرد و این تغییر را نیز به من اطلاع نداد و دو عضو از شورا از کمیسیون حمل و نقل در این بازدید شرکت کردند .

حافظی با تاکید مجدد بر اینکه همچنان اعتقاد دارد که خط 7 مترو ناایمن است، گفت: اگر شهرداری اصراری بر ایمن بودن این خط دارد، شهردار تهران شخصا ایمن بودن این خط را تضمین کند.

به گزارش اعتماد رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: گزارشی که بنده از خط 7 مترو داشته‌ام گزارشی است که از مدیران سطح بالای شهرداری بوده و بالطبع افراد کمتری از این گزارش مطلع هستند، ضمن اینکه گزارش در تاریخ 21 خرداد 96 بوده است.

وی با بیان اینکه ما با هیچ کس دعوا و جنگی نداریم، گفت: دوستان ما در شهرداری اگر اصرار بر ایمن بودن خط 7 مترو دارند، نقشه تونل‌ها را بیاورند و تک تک هواکش‌های تاسیساتی را به ما نشان دهند تا مشخص شود که این ایستگاه با 7 کیلومتر فاصله با ایستگاه بعدی، آیا ایمن هست یا خیر. مدیران و معاونان شهرداری تهران به جای فرافکنی، پاسخ لازم را به سوالات نمایندگان بدهند.

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد مجدد از مصوبه برج باغات گفت: با وجود اینکه برخی از اعضا اعتقاد دارند که این مصوبه در راستای حمایت از باغات بوده، اما باید گفت با اجرای این مصوبه بسیاری از باغات تخریب شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ما انتظار داشتیم در مدیریت شهری موضوعات شفاف و روشن بیان شود و با مفاسد و رانت خواری‌ها مبارزه شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: بنده قبل از حضور در شورای شهر هیچ جلسه و نشستی را با قالیباف نداشته‌ام و تنها یک بار آن هم در زمان ریاست مسجدجامعی جهت پیگیری یک موضوع در دفتر شهردار حاضر شدم و در واقع هیچ شناختی از شهردار تهران نداشته‌ام .

وی در ادامه به دلایل انصراف خود از کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: دلایل متعددی برای این موضوع داشتم، ولی دلیل اصلی کسالت خانواده‌ام بود که سه ماه قبل از انتخابات و به واسطه فشارهای رسانه‌ای، این بیماری شدت گرفت .

روایت مسجدجامعی از ثبت نام حافظی و آباد در انتخابات شورا

عضو شورای شهر گفت: رییس اصلاحات علاقه زیادی برای ثبت نام حافظی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران داشت و من این موضوع را به وی منتقل کردم، ولی حافظی عنوان کرد که به دلایلی قصد ثبت نام ندارد. در زمان انتخابات مکرر از آقای حافظی خواستم برای حضور در انتخابات ثبت نام کند. او همچنین گفت: در همان روز ثبت نام، تماسی با خانم آباد داشتم که البته وی پاسخگوی تلفن خود نبود .
همچنین در این جلسه معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته ۲۷ حادثه در شهر تهران داشتیم که منجر به فوت تعدادی از شهروندان شده است که این موارد به طور ویژه در کمیته ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است، درباره فوت یکی از شهروندان (چراغی) در جمهوری گفت: حدود یک ماه پیش نیز به همراه آقای مسجد جامعی در منزل وی حضور پیدا کردیم و هم اینک نیز در حال پیگیری مطالبات این خانواده هستیم. وی ادامه داد: درخصوص ناایمنی تعدادی از ساختمان‌ها و بنا‌ها مکاتبات زیادی با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است .

شهرداری منهای شفافیت

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران یکی دیگر از سخنران‌های دیروز بود که با تاکید براینکه شهرداری در عملکردش شفافیت کافی نداشته است، گفت: متاسفانه شهرداری تهران در بیان بعضی موضوعات و شفافیت آنها امتناع کرده که از آن جمله می‌توان به میزان بدهی‌های شهرداری به سازمان‌ها و پیمانکاران و همچنین طلب مجموع مدیریت شهری از دولت اشاره کرد.

وی اظهار کرد: باید میزان بدهی‌ها و طلب‌های شهرداری از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک‌ها مشخص شود؛ ضمن اینکه تا این موضوع مشخص نشود کار شهردار بعدی برای اداره شهر سخت و دشوار است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: در چهارسال گذشته از حضورم در شورا تذکرات متعددی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردم که این موارد تماما مرتبط با مشکلات شهر و شهروندان بوده و هیچ کدام جناح‌بندی و سیاسی نبوده است .

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.