| کد خبر: 136704 |

نظر «دیده‌بان تهران» درباره شهردار جدید

گروه «دیده بان تهران» با صدور بیانیه‌ای مهم‌ترین ویژگی‌‌ها برای انتخاب شهردار جدید تهران را تشریح کرد.

تین نیوز

گروه «دیده بان تهران» با صدور بیانیه‌ای مهم‌ترین ویژگی‌‌ها برای انتخاب شهردار جدید تهران را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه قانون شرایط انتخاب شهردار را به درستی مشخص کرده است اما همواره انتخاب شهردار تهران طی چند دهه گذشته تبدیل به یک چالش بزرگ سیاسی شده است.

وی ادامه داد: گروه دیده بان تهران معتقد است این گونه سیاسی بازی‌ها تبدیل به یک بحران ملی شده است و هزینه‌های سنگینی را به شهر وارد می‌کند. حال که تهران دستخوش بحران مالی و زیست‌محیطی بزرگی شده است و شدت ترافیک و آلودگی‌هوا حیات شهروندان را تهدید می‌کند، نیازمند یک شهردار شرافتمند، راستگو و پاک‌‌دست است که با اقتدار در مقابل عوامل فساد و اعمال نفوذ سوداگران ساخت ‌و ساز غیرمجاز بایستد. از نظر گروه دیده‌بان تهران، شهردار خوب کسی است که به آینده، گذشته و حال شهر به یک اندازه توجه داشته باشد و هیچ گاه گذشته و آینده شهر را فدای درآمدهای خلاف قانون، برای گذران بودجه جاری شهرداری نکند.

در این بیانیه همچنین آمده است به نظر گروه دیده‌بان تهران شهردار خوب کسی است که حداقل پایبند و آشنا به قوانین و مقررات شهری و شهرسازی، دارای دست‌کم یک دهه سابقه مدیریت موفق در نهادهای عمومی، توانمند در مشارکت اجتماعی و همکاری با سمن‌ها، تجربه موفق در تعامل با نهادهای حرفه‌ای در حل مسائل شهری، دارای پیشینه مثبت در تعامل با نهادهای عمومی و دولتی، آگاه به مسائل شهری جهان و توانمند در اقدامات محلی و همچنین آشنا به «شهرسازی دانش پایه » براساس «اقتصاد دانش بینان» باشد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، گروه دیده‌بان شهر تهران، متشکل از سه تشکل(انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، جامعه مهندسان مشاور و جامعه مهندسان شهرساز)، با هدف حفظ و صیانت از هویت شهرسازی و معماری کلان‌شهر تهران و نظارت بر عملکردهای شهروندان ومدیران امور شهری، نیمه دوم سال گذشته تشکیل شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.