| کد خبر: 134402 |

کشف خودروی حامل تروریست ها در تهران

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از کشف خودروی مورد استفاده تروریست ها در حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس و مرقد مطهر امام (ره) خبر داد.

تین نیوز

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از کشف خودروی مورد استفاده تروریست ها در حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس و مرقد مطهر امام (ره) خبر داد.

 
 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ عصر شنبه در اطلاعیه ای که آن را به خبرگزاری ایرنا نمابر کرد، آورده است: مقارن ظهر امروز و با تلاش پلیس امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خودرویی که تروریست های تکفیری و مسلح از آن در انجام این عملیات کور استفاده کردند در یکی از نقاط مرکزی شهر تهران کشف شد.


بر اساس این اطلاعیه، تروریست ها در ابتدا با استفاده از این خودرو به مرقد امام (ره) رفته و پس از پیاده شدن 2 تروریست در آن محل با این خودرو به سمت مجلس شورای اسلامی راهی شدند.


در اطلاعیه این مرکز تصریح شده است: تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد و جزئیات تازه تری از این حادثه دلخراش در روزهای آتی منتشر می شود.


به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه 17 خردادماه رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.


به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.


وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»


گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.