| کد خبر: 12697 |

تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر با ۲۵ ابر پروژه جهانی رقابت می کنند

تین نیوز |  حضور 2 تیم ارزیاب از سوی انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) در تهران و بررسی پروژه های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر به لحاظ مسائل مدیریتی حاکم بر آنها ، اتفاق مهمی بود که هفته گذشته رخ داد . جلب توجه جهانیان به توانمندی های مدیران داخلی ، حکایت از آن دارد که نگاه ها نسبت به قابلیت های جامعه مهندسی ایران تغییر یافته و ادامه این روند می تواند ثمرات فراوانی برای کشور در پی داشته باشد .
 
به گزارش تین نیوز از سایت خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ، خانم پائولیان استال (pau lian staal) دارای مدرک فوق لیسانس علوم اجتماعی از کشور هلند ، سر تیم ارزیاب تونل نیایش ، یکی از میهمانان خارجی کشورمان درروزهای اخیر بود . او در مورد فعالیت های انجمن بین المللی مدیریت پروژه می گوید : وظیفه ما ، بررسی نوع نگاه مدیریتی حاکم بر پروژه های شهری و به تعبیری " مدیریت تعالی " است . در حقیقت ساخت سازه ها و فن آوری به کار رفته در آنها ، موضوع بحث این انجمن نیست و تمرکز ما روی مسائل مدیریتی معطوف می باشد . بنابراین پروژه های شاخص دراقصی نقاط جهان را رصد کرده و بهترین ها را از این حیث مورد واکاوی ، تحقیق و ارزیابی قرار می دهیم . در مورد پروژه های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر نیز 2 تیم مجزا به بررسی موارد ذکر شده پرداخته اند تا نمره نهایی این طرح ها براساس شاخص های تعریف شده ، مشخص گردد .
 
عضو ارشد تیم ارزیاب انجمن بین المللی مدیریت پروژه در ادامه گفت : 5 اصل اهداف پروژه ، هدایت و راهبری ، منابع ، فرآیند ها و رضایت تیم اجرایی پروژه به همراه بهره برداران و کاربران طرح ، معیارهای ارزیابی ما محسوب می شوند که البته این اصول ، زیر شاخه های متعددی داشته و در مجموع 22 شاخص مورد بررسی قرار می گیرد . جمع امتیاز شاخص های تعیین شده ، عدد هزار خواهد بود .
 
در خصوص فرآیند های اعمال شده در هر پروژه ، چگونگی برنامه ریزی و اجرای طرح به همراه نحوه کنترل و ارزیابی مراحل مختلف عملیات اجرایی ، بسیار مهم است ؛ و یا اینکه چه روشهایی برای بهبود روند پیشرفت کار و استفاده بهینه از توانمندی ها به کار گرفته شده است . همه اینها برای آن است که تیم ارزیاب انجمن بین المللی مدیریت پروژه ، متوجه شود شهرداری تهران از پروژه های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر چه چیزهایی یاد گرفته و در بهبود شرایط کاری آینده خود ، چگونه از این آموخته ها استفاده خواهد کرد .
 
با جمع بندی امتیازهای مربوط به هر یک از معیارها و برگزاری جلسات هم اندیشی بین اعضای هیات داوری هر پروژه ، نهایتاً امتیاز نهایی در ماه مرداد( آگوست) مشخص می شود . در صورتی که پروژه های تونل نیایش یا بزرگراه طبقاتی صدر حائز شرایط کسب مدال طلا ، نقره و یا برنز باشند ، از نمایندگان آنها دعوت می شود تا در مراسم مخصوص سال 2014  این انجمن حضور یابند . گرچه هنوز تعداد پروژه های راه یافته به بخش مسابقه به طور دقیق مشخص نیست اما به نظر می رسد حداقل 25 ابر پروژه دراین سطح با هم رقابت کنند . مسابقه انجمن بین المللی مدیریت پروژه در 3 سطح طرح های کوچک ، بزرگ و ابرپروژه ها برگزار می شود که راهیابی طرح های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر به بخش مسابقه ، خود یک موفقیت به حساب می آید . رسیدن به این سطح از ارزیابی ها ، مستلزم عبور از فیلتر های متعدد فنی است .



خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.