| کد خبر: 12590 |

کارت‌ مدت‌دار مترو به مهر می‌رسد

تین نیوز | معاون پرداخت‌های نوین سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان این که در حال حاضر ثبت‌نام دانشجویی و دانش‌آموزی کارت‌مترو در سامانه ثبت‌نام آن فعال نیست، گفت: این کارت‌ها پیش از مهرماه آماده خواهد شد.
 
علیرضا سانیانی گفت: صدور کارت مترو دانش‌آموزی و دانشجویی مصوبه شورای شهر بود اما برای انجام این کار به یک مرکز اطلاعاتی نیاز داریم و برای دسترسی به چنین پایگاهی مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران صورت گرفته تا بتوانیم از متقاضیان دانشجو و دانش‌آموز استعلام بگیریم.
 
وی ادامه داد: علاوه بر آن ابهاماتی دیگری وجود دارد که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌ایم، از جمله این که به کدام یک از مقاطع تحصیلی کارت مترو و اتوبوس ارائه شود یا این‌که به دانشجویانی که در تهران تحصیل می‌کنند یا ساکنین تهران که در شهرستان درس می‌خوانند کارت تخفیف‌دار تعلق بگیرد.
 
معاون پرداخت‌های نوین سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در مورد صدور کارت مترو برای مددجویان کمیته امداد، گفت: با کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم مکاتبه کردیم تا لیستی برای ما بفرستند تا کارت مترو صادر کنیم. با توجه به این که تعداد مددجویان کمیته امداد 70 هزار نفر است هر زمان اعلام کنند، این مارت‌ها ظرف مدت سه روز صادر می‌شود و امیدواریم تا دو هفته دیگر این کارت‌های مترو و اتوبوس آماده باشند.
 
وی در رابطه با این که در حال حاضر بهای کارت‌های دانشجویی مترو بدون تخفیف فروخته و اعمال می‌شود، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام دانشجویی و دانش‌آموزی فعال نیست و اگر کسی تاکنون ثبت‌نام کرده است، کارت یکساله معمولی و بدون تخفیف خریداری کرده است. ضمن اینکه تاکنون کارت دانش‌آموزی، دانشجویی، بهزیستی و کمیته امداد صادر نشده است.
 
سانیانی با بیان این‌که پیش از مهرماه کارت مترو دانشجویی و دانش‌آموزی صادر خواهد شد، افزود: برای کارت‌های دانش‌آموزی با معاونت توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و برای کارت مترو دانشجویی با معاونت امور دانشجویی وزارت علوم هماهنگی‌های انجام دادیم ولی متاسفانه از طرف وزارت علوم نشست‌های کارشناسی دقیقی نداشته‌ایم.
 
معاون پرداخت‌های نوین سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در رابطه با لاشه کارت‌های سالیانه گذشته که ایستگاه‌های مترو اعلام می کنند این کارت‌ها بی‌اعتبار شده‌اند، توضیح داد: این کارت‌ها قابلیت شارژ ندارد ولی مردم می‌توانند کارت را عودت دهند و مبلغ ودیعه را دریافت کنند. در این مورد به همه پیمانکاران اطلاعیه دادیم که همه ایستگاه‌ها باید این کارت را تحویل بگیرند و اگر ایستگاه‌ این کار را انجام نمی‌دهد باید با آن‌ها برخورد شود.
 
سانیانی با اشاره به این‌که قیمت لاشه کارت بلیت مترو در خارج از کشور حدود 15-16 سنت است و مبلغ زیادی برای آن هزینه می‌شود، گفت: قیمتی که شورای شهر برای ودیعه کارت‌های مترو و اتوبوس تعیین کرده 1500 است تا شهروند کارت را تا زمان خریداری کارت جدید سالم نگه‌ دارد و بداند که ارزش ریالی هم دارد.
 
وی گفت: درحال حاضر در خط BRT1 به کسانی که کارت ندارند یک کارت می‌فروشند و انتهای مسیر مبلغ ودیعه را پس می‌گیرد و کارت را تحویل می‌دهد. مردم باید لاشه کارت را به ایستگاه‌ها تحویل بدهند و مبلغ 1500 تومان یا هر مبلغ ودیعه که داخل کارت است را پس بگیرند. چون این کارت‌ها را جمع می‌کنیم بعد از کدگذاری و نصب نرم‌افزار دوباره به مردم ارائه می‌دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.