| کد خبر: 12164 |

مطالبات مترو خواسته به حق مردم است

تین نیوز | عضو شورای اسلامی شهر ورامین گفت: عبور مترو از ورامین تنها باید بر اساس طرح‌های مصوب تفصیلی و جامع باشد و هر تصمیم و صحبت غیرکارشناسانه نادیده گرفتن حقوق مردم این شهر است.

سیدرضا احمدی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر ورامین به‌عنوان نمایندگان مردم به منظور جلوگیری از خسارات جبران‌ناپذیر شهروندان و محقق ساختن حقوق مردم این منطقه که نقش بسزا و ویژه‌ای در شکل‌گیری انقلاب اسلامی دارند، با اکثریت آراء تاکید بر اجرای صحیح طرح جامع و تفصیلی گرفتند.
 
وی در ارتباط با اظهارات چند رو اخیر مبنی بر اینکه شورای اسلامی شهر ورامین بدون هیچ منطق و استدلال بر زیرزمینی بودن مترو اصرار می‌کنند، گفت: این بیانات خلاف واقعیت است، زیرا که نقشه طرح جامع وقتی تهیه و تنظیم می‌شود، حتماً همراه آن مطالعات انجام شده پیوست آن بوده که در تصویب طرح تاثیر بسزایی دارد.
 
عضو شورای اسلامی شهر ورامین افزود: همچنین طبق طرح تفصیلی و جامع مصوب، راه آهن باید به خارج از شهر منتقل شود و محل فعلی راه‌آهن باید مسیر اصلی تردد اتومبیل و بلوار شود و مسیر عبور مترو از ورامین به شهرهای دیگر به‌ صورت زیرزمینی اجرا شود تا افق توسعه شهرستان با اجرای درست طرح‌های شهری محقق شود.
 
وی اظهار داشت: طبق ماده 103 قانون شهرداری‌ها تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی موظفند قبل از هرگونه اقدامی نسبت به کارهای عمرانی شامل شبکه‌های برق رسانی، تلفن، آب، راه‌های عمومی و سایر تاسیسات نقشه جامع شهرسازی را رعایت کنند و این قبیل اقدام باید با موافقت کتبی شهرداری انجام گیرد.
 
احمدی افزود: همچنین در ذیل همین ماده از کتاب قانون شهرداری‌ها آمده است چنانچه موسسه اقدام کننده هرگونه خرابی و زیانی وارد کند، باید در جهت رفع آن سریعاً اقدام و در غیر این صورت شهرداری خسارت و زیان وارده را ترمیم و هزینه انجام شده را 10 درصد اضافه از طریق اجرای ثبت اسناد وصول خواهد کرد.
 
وی عنوان کرد: ولی متاسفانه حتی بدون توجه به قانون و ضوابط شهرسازی و عدم رعایت طرح جامع و تفصیلی پروژه‌ای غیرفنی در سطح شهر و صرفاً با تاکید شخصی انجام شد که خسارت جبران ناپذیری برای ورامین داشته است که وظیفه شرعی و قانونی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به‌عنوان نمایندگان و خادمان مردم رای قاطع بر توقف پروژه در تقاطع بلوار امام رضا(ع) و صیانت از حقوق شهروندان بدون هیچ سوءاستفاده سیاسی، تبلیغاتی و تنها بر اساس مصالح عمومی و در راستای رضای خداوند است را اقدام کردند.
 
احمدی افزود: بر اساس کارشناسی‌های به‌عمل آمده و مصوب شورایعالی ترافیک استان تهران و ارائه دلایل و مستندات دقیق علی حیدریان شهردار ورامین با رای قاطع همه اعضای حاضر رای و تاکید بر اجرای طرح تفصیلی و زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین به سمت شهرهای دیگر دادند و اگر کسی ادعایی غیر از این دارد، باید استدلال قوی و منطقی داشته باشد تا با مطالب غیر فنی افکار عمومی را نسبت به خادمان و نمایندگان مردم که به آنها اعتماد کرده‌اند، بدبین نکنند.
 
وی همچنین در مورد اجرای پروژه پل تقاطع امام رضا(ع) گفت: نماینده مردم و سرپرست فرمانداری وقت تاکید داشتند که باید اجرا شود، ولی در نهایت مشاهده کردیم که اگر آن پل اجرا می‌شد، خساراتی جبران‌ناپذیر به شهروندان وارد می‌آمد و با همت شهردار و مصوبه شورای شهر از اجرای پروژه غیرفنی جلوگیری شد تا اینکه مجریان طرح مجبور شدند طرح‌های خود را مطابق خواسته شهرداری و به نفع مردم ورامین تغییر دهند و پل خاکی با دیواره بتنی با چهار دهنه تبدیل به پل با 9 دهنه و غیرخاکی به صورت جدید و استاندارد شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر ورامین متذکر شد: بر اساس کارشناسی‌های به عمل آمده و مصوبه شورایعالی ترافیک استان تهران، هفته گذشته طرح زیرزمینی شدن مترو برای عبور از ورامین به‌طول 11.5 کیلومتر برای تصویب نهایی به شورایعالی ترافیک کشور ارسال شده است.
 
وی گفت: اجرای مترو برای ورامین تاکنون با هیچ مشکلی مواجه نشده و هیچ مصوبه‌ای برای جلوگیری از فعالیت آنها داده نشده و حتی در حد توان کمک هم کرده‌ایم و دو مکان را برای تجهیز کارگاه در اختیار مجری طرح قرار داده‌ایم.
 
احمدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تمام مسئولان شهرستان با همدلی و تنها در راستای رفاه حال مردم و مصالح عمومی طرح عبور مترو از ورامین را به‌ صورت زیرزمینی تا اجرای دقیق این پروژه ادامه دهند تا در قیامت پاسخگوی خون شهدای والامقام این دیار باشیم و شرمنده آن‌ها نشویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.