| کد خبر: 112514 |

اشباع معابر تهران با ورود روزانه ۱۰۰۰ وسیله نقلیه جدید

تین‌نیوز| رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اشباع خیابان های پایتخت با ورود روزانه 1000 وسیله نقلیه جدید به معابر این کلانشهر خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار گفت: متأسفانه امروز شهر تهران در شرایطی است که می توان اعلام کرد همه ظرفیت معابر پایتخت در اشباع کامل قرار دارد.

وی افزود: گسترش حمل و نقل عمومی مهمترین راهکار حل مشکلات ترافیک این کلانشهر است.

سردار مهماندار گفت: افزایش همکاری شهروندان در استفاده نکردن خودروهای شخصی نیز دیگر راهکاری است که برای تحقق این مهم باید بستر استفاده از حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان تهرانی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه آلمان بیشترین سرانه خودرو را نسبت به ایران دارد افزود: به علت مهیا بودن سامانه حمل و نقل عمومی این کشور و به صرفه بودن استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندان آلمانی وضع ترافیک به مراتب بهتر از وضعیت ترافیکی کلانشهر تهران است.

سردار مهماندار پیشنهاد داد: محدوده زوج و فرد اگر در شهر تهران افزایش یابد و عملاً کنترل بیشتری بر تعداد خودروهای تردد کننده در شهر اعمال شود به نظر راهکار مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه این پیشنهاد را نه به عنوان رئیس پلیس راهور تهران بلکه به عنوان یک کارشناس ترافیک مطرح کردن گفت: تصمیم گیری در زمینه افزایش محدوده طرح زوج و فرد در اختیار پلیس نیست و تنها از طریق شورای عالی ترافیک قابل اجراست.

سردار مهماندار افزود: حتماً باید بدنبال طرح جامع و کاملی درباره ترافیک شهر تهران باشیم که این طرح قطعاً باید موضوع عبور از جریمه برای تردد در شهر و حرکت به سمت پرداخت عوارض به میزان تردد در شهر را مدنظر قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید حقوق همه شهروندان در طرح های ترافیکی مدنظر قرار گیرد گفت: حل مشکل ترافیک حتماً راهکارهایی دارد و با توجه به اینکه داشتن خودرو الزاماً به معنای استفاده از خودرو در هر شرایط زمانی و مکانی نیست؛ نمی توان پذیرفت که حق بیشتر شهروندان به علت برخی افراد که تمایل استفاده از خودرو در هر زمان و مکان را دارند؛ نادیده گرفته شود.

سردار مهماندار افزود: باید قبول کرد معابر شهر تهران دارای ظرفیت محدودی است و وظیفه پلیس نیز حل مشکل ترافیک نیست بلکه پلیس فقط با استفاده از ابزارهای موجود موظف به روان سازی ترافیک است تا اجازه ندهد تخلف یک یا چند راننده در معابر پایتخت به افزایش بار ترافیکی بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه برخی منتقدان افزایش ترافیک شبانگاهی و عصرگاهی دو هفته اخیر را ناشی از تغییر در زمان چراغ های راهنمایی در معابر درجه دو پایتخت می دانند گفت: کنترل چراغ های راهنمایی در تقاطع ها در اختیار سازمان کنترل ترافیک شهرداری تهران است و به صورت هوشمند انجام می شود و تنها زمانی که شاهد بار ترافیکی شدید در برخی تقاطع ها باشیم و نیاز به تخلیه بار ترافیکی در نقاطی احساس شود؛ کنترل زمان این چراغ های راهنمایی در اختیار همکارانم قرار می گیرد و به صورت دستی کنترل می شود.

سردار مهماندار با اشاره به کوتاه شدن روز و برودت هوا که عامل افزایش استفاده از خودروهای شخصی است افزود: در دو هفته اخیر با پایان ماه صفر و افزایش مراسم جشن و عروسی شاهد افزایش سفرهای درون شهری به مناطق مرکزی و مراکز خرید بودیم که در افزایش ترافیکی عصرگاهی و شبانگاهی اثرگذار بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین تعیین ساعت 19 به عنوان زمان اتمام ممنوعیت طرح زوج و فرد را موجب افزایش سفرهای درون شهری بعد از ساعت 7 شب دانست و گفت: این موضوع به خودی خود می تواند ترافیک شبانگاهی را افزایش دهد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.