| کد خبر: 63365 |

رئیس هیات مدیره موسسات توریستی و اتومبیل کرایه در گفتگو با تین نیوز:

◄ تلاش برای بازگشت اتومبیل کرایه به جایگاه واقعی خود / اتومبیل کرایه ویژه تشریفات است

تین نیوز | رئیس هیات مدیره اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ از تلاش برای بازگرداندن این بخش از حمل و نقل عمومی به جایگاه واقعی خود خبرداد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته موسسات اتومبیل کرایه، جایگاه اصلی خود میان مردم را از دست داده و تنها به ارائه خدمات حمل و نقل مسافر کفایت کرده است.

سید حسن هاشمی که با خبرنگار تین نیوز سخن می گفت، افزود: موسسات اتومبیل کرایه طبق اساسنامه اصناف، موظف به ارائه خدمات تشریفاتی هستند که پس از انقلاب این نقش رو به افول گذاشت و این امر باعث شد تا این موسسات از جایگاه واقعی خود به دور مانده و مشکلاتی که در بخش حمل و نقل عمومی وجود دارد گریبانگیر این بخش باشد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک وزارت بازرگانی و اتاق اصناف با اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ، اظهار داشت: این موسسات موظف به کرایه اتومبیل به منظور تشریفات به همراه راننده یا به صورت در اختیار به متقاضیان بوده و هستند که با گذشت زمان و به دلایل مختلف از ایفای نقش خود به دور مانده اند.

نایب رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران از همکاری نزدیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با این اتحادیه خبر داد و تاکید کرد: تشریفات در دنیا امری بدیهی و دارای معنی و مفهوم خاص خود است. رفتار و آدابی که رانندگان تشریفات باید رعایت کنند جدا از رفتار دیگر رانندگان است.

هاشمی با ابراز خرسندی از تک نرخی شدن قیمت سوخت، افزود: با اعلام تک نرخی شدن بنزین از سوی دولت، آرامش به این بخش بازگشت و اتحادیه نیز به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در استفاده از اتومبیل کرایه از افزایش نرخ کرایه نزد موسسات مجاز جلوگیری نمود. 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت تخلف موسسات بدون مجوز بر عهده اتحادیه نیست تصریح کرد: اتحادیه در حال جمع آوری آژانس های بدون مجوز است البته لازم به ذکر است موسساتی که تحت پوشش و نظارت اتحادیه فعالیت دارند از کد اختصاصی برخوردار هستند که در معرض دید مسافران نصب شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران، با اشاره به فعالیت غیر قانونی تاکسی های زرد رنگ در آژانس ها  گفت: جابجایی مسافر آژانس توسط تاکسی های زرد رنگ غیر قانونی است اما تاکسی های سبز رنگ می توانند در آژانس ها نیز فعالیت کنند البته موسساتی نیز به منظور فعالیت تاکسی های سبز رنگ در حال راه‌اندازی و ساماندهی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.