| کد خبر: 57362 |

رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ دلایل رکود ایران و پیشرفت دیگر کشورها در استفاده ار موتور سیکلت برقی

تین نیوز | به گفته مقامات مسئول، مهم‌ترین عامل آلاینده هوای تهران تعداد زیاد خودروها و در برخی موارد استاندارد نبودن سوخت فسیلی آنها است که اصلی‌ترین راهکارش کاهش تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها در سطح شهر و پس از آن استفاده از تکنولوژی نوین مثل انرژی خورشیدی برای تامین انرژی منازل و اتومبیل‌های الکتریکی و موتورسیکلت‌های الکتریکی است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت در گفتگو با تین نیور، با بیان اینکه استفاده از موتور سیکلت برقی در دیگر کشورها تقریبا همه گیر شده است، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته هم‌اکنون در استفاده از این نوع وسایل نقلیه پیشگام شده‌اند و با سیاست‌گذاری‌های دقیق و منطقی آنها را با فرهنگ سازی و تامین زیرساخت‌ها به عنوان یکی ازمورد اعتماد ترین وسایل در صنعت حمل و نقل خود معرفی کرده‌اند. 

محمد خادم منصوری درباره اهمیت ورود این نوع موتورسیکلت‌ها به تین نیوز گفت: اهمیت استفاده از اتومبیل‌های هیبریدی و دوچرخه‌های برقی یا موتورسیکلت‌های برقی اکنون و با توجه به شرایط آلودگی هوا بر هیچ‌ کس پوشیده نیست. اما نباید فراموش کنیم استفاده از این تجهیزات نوین نیازمند همکاری گسترده میان ارگان‌های مختلف است که در غیر این صورت این طرح همانند برخی طرح‌های مشابه محکوم به نابودی است.

وی در ادامه افزود: مشاهده تعداد انبوه موتورسیکلت بنزینی در ایران به این تفکر که این صنعت، صنعتی بسیار ساده است، دامن می زند اما نباید فراموش کرد موتورسیکلت‌سازی هم مثل دیگر صنایع نیازمند تخصص و تجربه‌های متفاوتی است و حتی برای ورود موتورسیکلت هم باید تحقیقات گسترده‌ای متناسب با شرایط جغرافیایی و آب وهوای کشورمان صورت گیرد. در موتورسیکلت‌های برقی این مهم‌ دوچندان خواهد شد، چون بحث محاسبه برخی محدودیت‌ها مثل میزان قابل استفاده بودن آنها و عمر باتری‌هایشان به میان می‌آید.
 

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت درباره تکنولوژی موتور سیکلت های برقی تصریح کرد: متخصصان امر درباره این موتورسیکلت‌ها متوجه هستند که برای وارد کردن این موتورسیکلت‌ها کشور وارد کننده، نیازمند محاسبات بسیاری درباره عوارض طبیعی منطقه مورد نظر خواهد بود، چون استفاده از این موتورها با توجه به میزان ذخیره برق باتری کاملا محدود است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که درباره گاز سوز کردن خودروها در ابتدای امر وجود داشت، گفت: فراموش نکرده‌ایم مشکلاتی را که اوایل گاز سوز کردن اتومبیل‌ها گریبانگیر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شده بود. در مورد موتورسیکلت‌های برقی هم، چنین است و ای کاش مسئولان شهرداری قبل از وارد کردن موتورسیکلت‌های برقی حداقل با اتحادیه به عنوان یک نهاد قانونی در این زمینه مشورت می کردند.
 

منصوری در ادامه به غیر واقعی بودن قیمت محصولات ارائه شده نیز تاکید کرده و می گوید: معمولا کشورها برای ایجاد انگیزه خرید از سوی خریداران شرایط را به گونه‌ای مهیا می‌کنند که خرید برای متقاضیان نیز مناسب باشد، اما ایران و حرکت مسئولان دراین زمینه کمي‌متفاوت بوده، چون علاوه بر اينكه هیچ مشاوره کارشناسی با صنف قانونی این محصول نداشته، و تنها مشوق خرید را پرداخت وام از سوی یکی از بانک‌ها در نظر گرفته و فرهنگ‌سازی در این باب انجام نشده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه‌ و موتورسیکلت با اشاره به نبود زیرساخت‌های ورود این لوازم به ایران گفت: اکنون این موتورسیکلت‌ها وارد ایران شده و همه ما خوشحال از اینکه که به زودی هوای تهران کمتر آلوده می‌شود اما محدودیت 30 کیلومتری رانندگی در شرایط استاندارد این وسایل را نباید فراموش کنیم. ناگفته نماند این طرح در سکوت کامل قرار گرفته و امید می رود هرچه سریع تر به مرحله اجرا بازگردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.