| کد خبر: 5194 |

راه اندازی هیئت داوری و حل اختلاف دریایی

تین نیوز | نائب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از راه اندازی هیئت داوری و حل اختلاف بخش دریایی در این انجمن خبر داد.
مسعود پل مه  هدف از راه اندازی این هیئت را مشکلات حقوقی و اقتصادی موجود در شرکت های دریایی عنوان کرده و گفت: با توجه به مشکلات عدیده ای که تجار و شرکت های کشتیرانی در خصوص مسائل اقتصادی تحت عنوان اختلاف و دعاوی دارند ، می توانند اختلافات خود را به این هیئت ارجاع دهند تا فارغ از تشریفات و پیچیدگی های قضایی بررسی شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر پرونده های دریایی به دادگستری ارسال می شود اما به دلیل پیچیدگی های خاص ،این پرونده ها به کارشناسان انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ارجاع می شود که باعث اتلاف در وقت و هزینه است.
پل مه درادامه افزود: در این راستا،انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تصمیم گرفت با تشکیل هیئت داوری و حل اختلاف از ظرفیت های صنف و تجارب نهفته و گرانقدر پیشکسوتان صنعت حمل و نقل دریایی استفاده کند.
مدیرعامل کشتیرانی آرا باختر در ادامه تصریح کرد: انتظار می رود شرکت های عضو انجمن در کلیه قراردادها و تعاملات اقتصادی ، ارجاع به داوری انجمن را لحاظ کنند تا در صورت نیاز، مشکلات آنها از طریق انجمن رفع شود. همچنین از سازمان های دولتی تقاضامندیم چنانچه افرادی موضوعات اختلافی خود را به آنها ارجاع می دهند حتما آن را به هیئت داوری و حل اختلاف بخش دریایی احاله کنند.
نائب رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به قابلیت های خوب موجود در اعضای انجمن افزود: به دنبال دریافت مجوز ایجاد شورای حل اختلاف دریایی از مسئولین قضایی کشور هستیم تا رسیدگی به موضوعات با رسمیت بیشتری پیگیری شود.
وی درادامه با بیان اینکه طی روزهای آینده آئین نامه مربوط به هیئت داوری به اطلاع بخش اقتصادی کشور خواهد رسید افزود: تا کنون اشخاص حاذق در این خصوص شناسایی شده اند و همچنان در حال رایزنی هستیم که افزاد پیشکسوت و دارای قابلیت های تجربی و تخصصی به کار گرفته شوند تا کمیته های بررسی کننده را گسترش دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.