| کد خبر: 43898 |

دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با تین نیوز:

◄ اعلام افزایش قیمت خودرو، برای ایجاد تنش در بازار نیست

تین نیوز | علیرغم عدم ارتقای کیفیت خودروهای تولید کشورمان متاسفانه زمزمه هایی از افزایش قیمت در سال 94 به گوش می رسد با این حال به گفته دبیر انجمن خودرو سازان، هدف از اعلام این خبر، ایجاد تنش در بازار خودرو در کشور نیست.

احمد نعمت بخش در گفتگو با تین نیوز با اشاره به اینکه قطعا نرخ خدمات اتومبیل در سال جدید افزایش خواهد یافت، افزود: با افزایش تعرفه خدمات بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به 9 درصد در بخش های مختلف، تولید کنندگان نیز ناگزیر از بالا بردن نرخ محصولات خود هستند زیرا با عنایت به وجود تحریم ها، خودرو سازان علیرغم نظرخود اقدام به افزایش نرخ می کنند. 

وی افزایش حقوق کارمندان وکارگران را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تائید کاهش نرخ تورم در حال حاضر در مقایسه با دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از 30 به 15 درصد، اما باید به این نکته توجه داشت که قیمت مواد اولیه در تولید قطعات خودرو افزایش نرخ را تجربه کرده و خودروساز ناچار از خرید قطعات با نرخ بالا در کشور است.

نعمت بخش تصریح کرد: متاسفانه شورای رقابت طبق قانون از افزایش نرخ خودرو هر سه ماه یکبار یا تورم بخشی استنکاف کرده و اعلام تورم بخشی را به صورت یک بار در سال اعمال می کند که این امر خود نه تنها موجب افزایش تنش در بازار خودرو کشور می شود بلکه باعث نارضایتی مردم و تولید کنندگان نیز شده است و خلاف مقررات است.

دبیر انجمن خودرو سازان ضمن تایید مصوبات مجلس در افزایش قیمت در برابر افزایش کیفیت، گفت: فاکتور افزایش رقابت و کیفیت در برنامه سالانه شورای رقابت دیده شده و دارای ضریب خاصی است و انجمن خودروسازان به طور کامل با آن موافق است. آنچه مسلم خواهد بود آنکه افزایش نرخ خودرو در سال جدید چندان زیاد نیست.

به گفته نعمت بخش شورای رقابت قدرت برخورد با مجلس و سایر بخش ها در افزایش نرخ خدمات را نداشته و تنها می تواند در حیطه اختیارات قانونی خود اعلام نظر نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.