| کد خبر: 31784 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تصمیم وزارت کشور برای رسیدگی به تخلف شرکت‌های امدادخودرو / شهرداری مسوول صدور پروانه فعالیت امدادخودروها شد

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودروی کشور گفت: از این پس پروانه فعالیت تمامی شرکت های امداد خودرو تحت نظر شهرداری صادر خواهد شد.

عباسعلی غیاثی در گفتگو با تین نیوز از صدور مصوبه جدید این شورا در ارتباط با ساماندهی وضعیت این شرکت ها خبر داد و اظهار کرد: تخلفات متعدد صورت گرفته از سوی شرکت های متفرقه در سال های اخیر و پیگیری های کارشناسان و شهروندان، منجر به مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک شد.

غیاثی با بیان اینکه "عدم اشاره به محدودیت فعالیت این گونه شرکت ها در خارج از محدوده شهرها، دست سودجویان را در این کار باز گذاشته" افزود: بیش از 2 هزار خودرو مجهز به AVL متعلق به دو شرکت امداد خودرو و سایپا در سراسر کشور، عملیات امدادرسانی را بر عهده دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: دریافت وجه اضافی، ارائه خدمات امدادی ناقص و غیر ایمن و برخی مشکلات در برخوردها، از جمله تخلفاتی است که برخی شرکت های امداد خودرویی متفرقه به آن مبادرت کرده اند که بر اساس اهمیت این امر، وزارت کشور به عنوان مسوول ساماندهی این بخش از صنعت حمل و نقل، تمهیداتی را در این خصوص اندیشید. 

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودروی کشور با بیان اینکه "از این پس پروانه فعالیت تمامی شرکت های امداد خودرو تحت نظر شهرداری صادر خواهد شد" تصریح کرد: با این کار تعرفه امداد خودرو ها نیز باید به تصویب شورای شهر رسیده و شهرداری ها و شورای اسلامی شهر تهران می توانند نظارت کافی بر امداد خودروها داشته باشند.

غیاثی خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکت های امداد خودرو متفرقه که تعداد معدود خودرو امداد در اختیار دارند، پیش از این مجوز فعالیت خود را از وزرات راه دریافت کرده اند و به همین جهت، برخی سازمان های نظارتی قادر نخواهند بود بر عملکرد این شرکت ها نظارت داشته و به تخلفات آنها رسیدگی کنند، بنابراین شکایت از آنان در مرحله ابتدایی عقیم می ماند.

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو یاد آور شد: در این شرایط شهروندان می توانند امیدوار باشند که وزارت کشور به عنوان متولی ساماندهی امداد خودروها در سطح شهرها با استفاده از سازمان های نظارتی و اجرایی موجود از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی با تخلفات شرکت های متخلف در این بخش مبارزه کنند.

وی در ادامه با استناد به تبصره 1ماده 5 قانون خودرو افزود: بر اساس این قانون، خودروسازان و مراکز امدادی موظف هستند از طریق شبکه خدمات رسانی به خودروهای دارای نقص فنی در طول مدت زمان گارانتی به صورت رایگان خدمات ارائه کنند.

غیاثی همچنین از قانون و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو سخن به میان آورد و گفت: تمامی امداد خودروها موظف به مجهز بودن به خودروهای ویژه و افراد متخصص به منظور امدادرسانی در سراسر کشور هستند زیرا انجمن صنفی با صرف هزینه ای هنگفت اقدام به تجهیز، جایگزینی، نوسازی خودروهای امدادی و آموزش امدادگران متخصص کرده تا از این رهگذر همه هموطنان بتوانند به سهولت و با صرف کمترین هزینه از بهترین خدمات بهره مند شوند.     

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طاهرخانی 0 1

    باسلام با این همه هزینه چرا در ارائه خدمات ضعف دارید

  • 0 1

    در سلفجگان توسط امداد خودرو و تعمیر کار مورد وثوق انها نقره داغ شدیم داستان غم انگیز نقرداغ شدن مسافران توسط امداد خودرو و تعمیرگاههای مورد وثوق در سلفجگان ساعت دو بامداد پنج شنبه ۲۱/۵ / ۹۵ در محور سلفجگان –ساوه خودرو ما خراب شد. و از سر ناامیدی به امداد خودرو تماس گرفتیم –بعد از مدتی طولانی یک خودرو حمل امد و هیچ تعمیر کاری با خود نیاورد – و با اصرار خواست ما را به تعمیر گاهی خاص در سلفجگان حمل کند! در صورتی که ما قصد رفتن به ساوه و نمایندگی خودرو داشتیم!! از سر درماندگی و ماندن با خانواده دران وقت شب در ان جاده قبول کردیم ولی فقط چند کیلومتر نرفته بودیم که خودرو حمل خراب شد و از بدنه موتور اب موتور خارج می شد!!! دردی که گویا سابقه داشت ولی راننده امداد اصلا برایش مهم نبوده است ایشان با یک مکانیک تماس گرفت تا بیاید و خودور ایشان را در وسط بیابان و در ان وقت شب تعمیر کند!! مدتی هم انجور معطل شدیم تا اینکه دقیقا همان مکانیک که قرار بود ماشین ما را هم تعمیر کند با خودرو امد و نیسان حمل خودرو را تعمیر و بالا خره حرکت کردیم. و امداد خودرو با تبانی که معلوم بود همیشه برقرار بوده ما را به تعمیر گاه همان مکانیک در سه راه سلفچگان برد و اقای مکانیک هم بدون هیچ بررسی عمیق حکم دادند باید سر سیلندر باز شود و تسمه تایم باز شود و سوپاپها را هم عوض کنند و تا بعد از ظهر روز بعد من و خانواده در سلفچگان ماندیم و بعد از تعمیر بیش از دو برابر مخارج رایج برای این نوع تعمیر را از من اخذ نمودند و از سر ناچاری پرداخت نموده و حرکت نمودیم ولی سئوالات زیادی مطرح می شود: ۱ - چرا این همه معطلی و عدم ارسال تعمیر کار مجاز به محل بخصوص که محور سلفجگان محور پر تردد ی هم می باشد!!!؟؟؟ ۲ - چرا خودور های امداد تا این حد غیره قابل اطمینان و نا امن و خراب است که به جای اینکه دردسر مردم را کم کند خود دردسری می شود برای مسافران ۳ - چرا امداد خودرو سلفجگان با وجود درخواست مکرر ما، مارا به نمایندگی ایران خودرو درساوه نبرد و اصرار داشت ما را به آن تعمیر گاه خاص مورد وثوق خود ببرد؟؟ ۴ - چرا هزینه تعمیرگاه و امداد تا این حد زیاد است و ایا درست است به خاطر اینکه مردم در ان شرایط قرار می گیرند باید امداد خودرو حد اکثر استفاده را نماید و تعمیر کار مورد وثوق خود و مبالغ گزاف را به مردم تحمیل نماید!!!؟؟؟؟؟

  • 0 0

    در سلفجگان توسط امداد خودرو و تعمیر کار مورد وثوق انها نقره داغ شدیم داستان غم انگیز نقره داغ شدن مسافران توسط امداد خودرو و تعمیرگاههای مورد وثوق در سلفجگان ساعت دو بامداد پنج شنبه ۲۱/۵ / ۹۵ در محور سلفجگان –ساوه خودرو ما خراب شد. و از سر ناامیدی به امداد خودرو تماس گرفتیم –بعد از مدتی طولانی یک خودرو حمل امد و هیچ تعمیر کاری با خود نیاورد – و با اصرار خواست ما را به تعمیر گاهی خاص در سلفجگان حمل کند! در صورتی که ما قصد رفتن به ساوه و نمایندگی خودرو داشتیم!! از سر درماندگی و ماندن با خانواده دران وقت شب در ان جاده قبول کردیم ولی فقط چند کیلومتر نرفته بودیم که خودرو حمل خراب شد و از بدنه موتور اب موتور خارج می شد!!! دردی که گویا سابقه داشت ولی راننده امداد اصلا برایش مهم نبوده است ایشان با یک مکانیک تماس گرفت تا بیاید و خودور ایشان را در وسط بیابان و در ان وقت شب تعمیر کند!! مدتی هم انجور معطل شدیم تا اینکه دقیقا همان مکانیک که قرار بود ماشین ما را هم تعمیر کند با خودرو امد و نیسان حمل خودرو را تعمیر و بالا خره حرکت کردیم. و امداد خودرو با تبانی که معلوم بود همیشه برقرار بوده ما را به تعمیر گاه همان مکانیک در سه راه سلفچگان برد و اقای مکانیک هم بدون هیچ بررسی عمیق حکم دادند باید سر سیلندر باز شود و تسمه تایم باز شود و سوپاپها را هم عوض کنند و تا بعد از ظهر روز بعد من و خانواده در سلفچگان ماندیم و بعد از تعمیر بیش از دو برابر مخارج رایج برای این نوع تعمیر را از من اخذ نمودند و از سر ناچاری پرداخت نموده و حرکت نمودیم ولی سئوالات زیادی مطرح می شود: ۱ - چرا این همه معطلی و عدم ارسال تعمیر کار مجاز به محل بخصوص که محور سلفجگان محور پر تردد ی هم می باشد!!!؟؟؟ ۲ - چرا خودور های امداد تا این حد غیره قابل اطمینان و نا امن و خراب است که به جای اینکه دردسر مردم را کم کند خود دردسری می شود برای مسافران ۳ - چرا امداد خودرو سلفجگان با وجود درخواست مکرر ما، مارا به نمایندگی ایران خودرو درساوه نبرد و اصرار داشت ما را به آن تعمیر گاه خاص مورد وثوق خود ببرد؟؟ ۴ - چرا هزینه تعمیرگاه و امداد تا این حد زیاد است و ایا درست است به خاطر اینکه مردم در ان شرایط قرار می گیرند باید امداد خودرو حد اکثر استفاده را نماید و تعمیر کار مورد وثوق خود و مبالغ گزاف را به مردم تحمیل نماید!!!؟؟؟؟؟