| کد خبر: 133320 |

◄ آغاز فعالیت کمیته امور بین‌الملل انجمن کشتیرانی

رئیس کمیته امور بین الملل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از آغاز فعالیت این کمیته خبر داد.

تین نیوز

فرهاد فیروزپور در گفتگو با تین نیوز، ضمن اعلام این خبر گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات و ابسته با بیش از 50 سال سابقه هنوز برای هیچکدام از ارگان های حتی داخل ایران شناخته شده نیست. کما اینکه وقتی در وزارت راه وشهرسازی هم صحبت از کشتیرانی می شود منظور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، او افزود: کسی بخش خصوصی را به رسمیت نمی شناسد و بخش بزرگی از این مشکل به علت اطلاع رسانی ناقص است. انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در طول این سال ها به جای اینکه شناخته شود تنها کار درون سازمانی انجام داده است.

در واقع انجمن فقط تلاش کرده دخل وخرج خودش را درست پیش ببرد و آن را به سروسامانی برساند و هر طور شده خودش را حفظ کند. خوشبختانه الان که در این بخش به ثبات رسیده بیشتر به این فکر می کنیم که در داخل و در دنیا شناخته شویم.

فیروزپور گفت: یکی بزرگ ترین معضلات ما به روز نبودن امکانات ما در ایران است. هم امکانات آموزشی و هم امکانات بندری و غیره. علت بزرگ و اصلی این امر عدم ارتباط مستمر و مداوم با مراجع ذی صلاح، نهادها و ارگان های تصمیم گیرنده کشتیرانی در جهان است.

او درباره اهمیت این کمیته نیز تصریح کرد: ما به راحتی می توانیم با ارگان های مختلف آموزشی و ارگان هایی که در صنایع دریایی تصمیم گیرنده و تعیین کننده هستند ارتباط برقرار کنیم. ارگان هایی مثل بینکو که هم بخش آموزش دارند و هم راه حال های قانونی ارائه می دهند.

رئیس کمیته امور بین الملل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد گفت: مشکلات زیادی در صنف ما وجود دارد که به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع ایجاد شده است. سمینارهای مختلفی در دنیا برگزار می شود که ما دیر از آن باخبر می شویم. چون انجمن خیلی شناخته شده نیست و آنها هم خودشان را مقید نمی کنند که با ما هماهنگ کنند.

او تاکید کرد: این خلا باعث شد که ما به فکر بیفتیم که کمیته روابط بین الملل در انجمن می تواند به مثابه پل ارتباطی بین انجمن و نهادهای دیگر عمل کند. همچنین این انجمن می تواند خوراک کمیته های دیگر را فراهم کند.

فیروزپور درباره فعالیت های در دست اقدام این کمیته نیز اظهار داشت: بررسی تعرفه های گمرکی و بندری کشورهای مختلف به ویژه کشورهایی که حداکثر روابط تجاری را با ایران دارند یکی از کارهایی است که آغاز شده است. علاوه بر این ارتباط انجمن های هم سطح خودمان در کشورهای مختلف برای بالابردن سطح علمی پرسنل و مدیران و به روز کردن سیستم های علمی کشور یکی دیگر از کارهایی است که در حال پیگیری است.

او افزود: همه این مسائل باعث شد که تصمیم گیری کنیم. کمیته روابط بین الملل به دنبال این است که تا جای ممکن ارتباط اعضا را با مجامع بین المللی و تاثیرگذار جهانی تسهیل کند. این کمیته و فعالیت های آن به کمیته ها و اعضای هیئت مدیره شرکت ها معرفی خواهد شد، نظرات آنها را خواهیم شد و جدول زمانی برای رسیدن به اهداف طراحی خواهیم کرد.

فیروزپور با بیان اینکه ما از امسال فعالیت خود را آغاز کرده ایم تاکید کرد: تا کنون دو جلسه داشته و برنامه های کلی درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را برای اعضای کمیته تعریف کرده است. ما ارتباط مستقیمی با کمیته آموزش برای تامین نیازهای بخش آموزش از طریق ارگان های بزرگ آموزشی دنیا برقرار کردیم. با توجه به شرایط پسابرجام در عرصه جهانی علاقه مندی زیادی برای ورود به بازار ایران وجود دارد و ما هم از همین فرصن استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بینکو کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟