| کد خبر: 126198 |

رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته؛

◄ باید تعطیلات را نظام‌مند کنیم

تین‌نیوز| رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: باید فکری برای نظام‌مند شدن تعطیلات کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مسعود پل‌مه در گفتگو با این شبکه خبری با بیان اینکه شرایط در تعطیلات برای کشتیرانی به خوبی پیش رفته است گفت: اما نکته‌ای که فکر می‌کنم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم نظام‌مند شدن تعطیلات است.
پل‌مه با اشاره به اینکه شرایط کنونی معضلات را افزایش می‌دهد گفت: در شرایط فعلی تعطیلات بعضا معضلات را افزایش می‌دهد چراکه سیستم اداری و تجاری کشور عملا متوقف می‌شود و این یک ضربه جدی است. باید کاری کنیم که علاوه بر اینکه تعطیلات پویا باشد در عین حال اقتصاد را نیز فلج نکند.

او ادامه داد: در کشور ما متاسفانه تعطیلات دارد به شکلی پیش می‌رود که خسارت هنگفتی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند و برای اینکه به شرایط پیش از تعطیلات برگردیم زمان زیادی را از دست می‌دهیم. امیدواریم که دولتمردان به این موضوع توجه کنند.

رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه بخش خصوصی با کمبود زمان کاری مواجه است تاکید کرد: برای بخش خصوصی که فعالیت‌های بین‌المللی دارد، علاوه بر تعطیلات هفتگی داخل کشور که جمعه برای بخش خصوصی و پنج‌شنبه و جمعه برای بخش دولتی است با تعطیلی شنبه و یکشنبه در خارج از ایران نیز مواجه هستیم که معنای آن از دست دادن چهار روز در هفته است. اگر اختلاف ساعت‌ها را نیز به این اتفاق اضافه کنیم می‌بینیم که زمان چندانی برای این موضوع وجود ندارد.

او تاکید کرد: ما به مسئولان مختلف پیشنهاداتی درباره این موضوع ارائه کرده ایم و این یکی از آروزهای ماست که تعطیلات نظام‌مند شود. در واقع برای رفاه مردم به گونه‌ای نیازهای مالی را برطرف کنیم که فرد قناعت فکری نیز داشته باشد.

پل‌مه با اشاره به اینکه مفهوم تعطیلات در جهان امروز تغییر کرده است تصریح کرد: قبلا تعطیلات برای کسب رضایت جامعه کارمندی و کارگری در نظر گرفته می‌شد. چون افراد از منابع مالی و غیرمالی چندانی برخوردار نبودند تعطیلات باعث ایجاد رضایت می‌شد اما در شرایط فعلی اگر بخواهد این تفکر ادامه پیدا کند زیان زیادی را به کشور وارد خواهد کرد.

او افزود: متاسفانه تا آنجا که اطلاع داریم نه دولت  ونه بخش خصوصی مطالعه ای در این زمینه انجام نداده است. اما اگر بر اساس آنچه به راحتی از جامعه کاری کشور استنباط می‌شود در نظر بگیریم از 25 اسفند عملا کارها رو به تعطیلی می‌رود که تا 15 فروردین ادامه دارد و واقعیت هم این است که شاید روز واقعی آغاز کار 20 فروردین باشد.

رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: عدم حضور 100 درصدی در فضای کاری، تجاری و اداری و عدم گردش مالی پویا در بخش بانکی کشور شاهد بر این مدعاست که مشکلات اقتصادی وجود دارد و متاسفانه نمی‌توانیم آماری از این میزان خسارت ارائه کنیم. چرا که نه ما مطالعات مستقیمی داشتیم و نه دولت، شاید دولت به شکل غیرمستقیم این موضوع را مورد مطالعه قرار داده باشد اما تا آنجا که اطلاع دارم مطالعه میدانی مستقیمی صورت نگرفته است.

او گفت: در هر صورت باید فکری برای نظام‌مند شدن تعطیلات کنیم تا در شرایطی که بزرگ‌ترین دغدغه کنونی مسئله اشتغال و اقتصاد است بتوان کاری از پیش برد.     
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.