| کد خبر: 121199 |

رییس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته؛

◄ حضور بلافصل بخش خصوصی، نیاز اقتصاد مقاومتی است

تین‌نیوز| رییس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: اولین بحث در اقتصاد مقاومتی حضور بلافصل بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مسعود پل‌مه در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: در حوزه دریا تطبیق اقداماتی که صورت گرفت با خاستگاهی که در اقتصاد مقاومتی مد نظر بود را در اشکال مختلفی می‌توانیم مطرح کنیم. البته اولین بحث در اقتصاد مقاومتی حضور بلافصل بخش خصوصی است.

او افزود: خوشبختانه در این برهه از زمان بخش خصوصی با توانایی بسیار زیادی که از خودش نشان داد و در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشت نشان داد، می‌تواند به عنوان یک نیروی قابل اتکا در حوزه اقتصاد برای دولت و ملت یک آینده خوب و مطلوبی را تداعی کند و چشم‌انداز خوبی به عرصه نمایش در بیاورد.

رییس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره اقدامات بخش خصوصی در دوران تحریم گفت: از جمله اقداماتی که بخش خصوصی در این حوزه انجام داد این بود که حضور عملیاتی خودش را به با اتکا به سرمایه‌های داخلی و نیروهای متخصص ایرانی پررنگ‌تر کرد و به همان تناسب که شرکت‌های خارجی در برهه‌های مختلفی از زمان و به ویژه در بحران تحریم‌ها بنادر و آب‌های ما را ترک کردند بخش خصوصی ایرانی توانست از خلا ایجاد شده با کمال درایت بهترین بهره را ببرد. در نتیجه کمبود انتقال کالایی که حاصل از عدم حضور خطوط خارجی بود را شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی با توانایی ایران خودشان پر کردند.

مسعود پل‌مه تاکید کرد: در همین راستا توجه ویژه‌ به کمیت و کیفیتی که در عرصه بندری و دریایی وجود داشت: از توجه به تعدیل کرایه‌های حمل تا مدیریت و طراحی مسیرهای تازه که تهدیدها را کاهش بدهد. اینها عواملی بود که تجارب خوبی در گذشته برای ما رقم زد و این تجارب امروز منجر به این شده که توانایی بخش خصوصی به شکل بهینه نشان داده شود.

او تصریح کرد: در نتیجه اگر خدایی نکرده باز موضوع تحریم‌های اقتصادی بخواهد شکل بگیرد این نوع از اقتصاد مقاومتی را ما تجربه کردیم و تمام زوایای این کار و شقوق این بازی را در اختیار داریم و می‌توانیم به نفع ملت و مردم از آن استفاده کنیم. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.