| کد خبر: 102893 |

رییس اتحادیه مالکان کشتی مطرح کرد؛

◄چاره‌ای جز پذیرفتن کنوانسیون‌های دریایی نداریم

تین‌نیوز| رییس اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: برای اتصال به تجارت جهانی چاره‌ای جز پذیرفتن کنوانسیون‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار تین‌‌نیوز، محمد سعیدی، پسابرجام را یک فرصت دانست و افزود: خوشبختانه توانستیم در شرایط پسابرجام فضای جدیدی را در اقتصاد بین‌الملل به دست بیاوریم. من به سهم خود از دولت و وزارت امور خارجه تشکر می‌کنم. به ویژه از هیئت مذاکره کننده و شخص آقای ظریف ممنونم.  تلاش زیادی کردند تا بتوانیم فضای جدیدی را بگشاییم و کشورمان را به سطح مطلوبی برسانیم.

شامگاه دیروز 27 شهریورماه، مالکان کشتی در حالی در مجمع عمومی عادی سالانه اتحادیه و انجمن صنفی کارفرمائی مالکان کشتی، شرکت کردند که مسئله کنوانسیون‌های دریایی مهم‌ترین موضوع مطرح شده در این مجمع بود.

سعیدی در این مجمع، با اشاره به فضای پسابرجام گفت: اگر می‌خواهیم به اقتصاد جهانی بپیوندیم باید کنوانسیون‌ها را بپذیریم. این کنوانسیون‌ها شرایط ورود ما به عرصه اقتصاد بین‌المللی هستند. مگر اینکه بخواهیم همچنان به همان شیوه سنتی عمل کنیم.

او در ادامه یادآور شد: نباید از از محدودیت‌ها هراس داشته باشیم. چراکه تنها برای ما نیست و ضمن اینکه اگر کنوانسیون‌ها محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند، اما فرصت‌هایی را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد.

سعیدی ضمن اشاره به اهمیت کنوانسیون‌ها تاکید کرد: با این کنوانسیون‌ها فرصت‌ها و تهدیدهایی برای ما ایجاد می‌شود و باید تلاش کنیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. کنوانسیون‌ها علاوه بر تعهدات معنوی، تعهدات مالی نیز برای ما ایجاد می‌کند.

او درباره ماهیت کنوانسیون‌ها نیز گفت: کنوانسیون‌ها در دنیا محدود کننده هستند تا رفتارهای بازیگران یک صحنه تجاری یا اقتصادی در یک چارچوب قرار بگیرند.

رییس اتحادیه مالکان کشتی تاکید کرد با اجرایی شدن کنوانسیون‌ها نیازمند ارائه تسهیلات از سوی دولت هستیم.

او ادامه داد: ما درخواستی را به دولت ارائه کردیم که در صورت اجرایی شدن کنوانسیون‌ها، امیدوار هستیم بتوانیم این حمایت‌ها را از جانب دولت داشته باشیم. حمایت‌هایی مانند تخفیف عوارض گمرکی، تعدیل مالیات، واگذاری تسهیلات با سود کمتر و به ویژه واگذاری سوخت یارانه‌ای.

سعیدی با تاکید بر اهمیت آگاهی نسبت به کنوانسیون‌ها گفت: ما دوره‌های آموزشی شناسایی کنوانسیون‌های دریایی را برای مالکان کشتی برگزار کردیم. این یک ضرورت است چراکه با آگاهی نسبت به این کنوانسیون‌هاست که می‌توانیم از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم و البته به نگرانی‌هایی که نسبت به این کنوانسیون‌ها وجود دارد پاسخ دهیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.