| کد خبر: 78682 |

رتبه بیمه ایران در سطح جهانی تعیین می شود

تین نیوز | با ارتقای رتبه بندی صنعت بیمه ایران در سطح بین المللی شاهد افزایش رغبت شرکت های خارجی برای همکاری در زمینه صدور بیمه نامه های اتکایی در بخش حمل و نقل دریایی کشورمان به ویژه شناورهای نفتکش ایرانی خواهیم بود.
 

مدیر اجرایی بیمه تجارت بیان کرد: یکی از ملزومات حمل و نقل دریایی، بیمه کالاها است، امری که بدون آن مالکان شناورها نخواهند توانست با اطمینان خاطر به فعالیت بپردازند و همواره برای تجارت دریایی مطمئن به آن نیاز دارند.      
                                              
مهدی سامری اظهار کرد: معمولاً در منطقه ما شرکت های حمل و نقل مشتقات نفتی از طریق شرکت های بیمه اروپایی و آسیای جنوب شرقی اقدام به بیمه کردند شناورهای خود می کنند.                                                                                    
سامری افزود: اغلب نمایندگی دفاتر این شرکت ها در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ایجاد شده اند که می توانند سهم بزرگی از بیمه شناورها را به خود اختصاص دهند.                                                       
وی اذعان داشت: یکی از شرکت های معتبر بیمه ای متعلق به انگلستان با دنبال کردن استراتژی خاص، نزدیک به دو دهه است که با دایر کردن دفاتر خود در کشورهای امارات و کویت توانسته است سهم بزرگی از بیمه شناورهای نفتکش منطقه را به خود اختصاص دهد.  
                     
به گفته وی، شرکت های بیمه ای بین المللی مستقر در کشورهای حاشیه خلیج فارس از استراتژی کشورهای مادر در اعلام نرخ و پوشش ریسک برای ایجاد فضای رقابتی در بیمه کردن شناورهای باری و نفتکش ها استفاده می کنند.                        
این کارشناس بیمه در ادامه تاکید کرد: شرکت های بیمه موفق نشده اند بیمه را به عنوان یکی از مخارج اصلی مردم در سبد هزینه های خانواده های ایرانی قرار دهند.                                                                                   
وی افزود: مردم باید آگاه باشند با بیمه کردن بخش های مختلف زندگی خود می توانند با ریسک کمتری زندگی کنند و به این ترتیب آسودگی بیشتری داشته باشند.
 
به گفته وی، در حال حاضر در بحث بیمه شناورها بسیاری از لنج های فعال در آبهای جنوبی کشور بدون داشتن بیمه نامه فعالیت و تردد می کنند که بسیار تاسف بار است.                                                                                                       
مدیر اجرایی بیمه تجارت با اشاره به اینکه هنوز نوع مدیریت ریسک توسط شرکت های بیمه داخلی مطالعه نشده است، اظهار کرد: این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت بیمه موفق شده اند با مدیریت ریسک نرخ ها را به نفع بیمه گذار متعادل کنند تا علاقه مندی برای روی آوردن به بیمه در جامعه بیش از پیش افزایش یابد.                                                                                            
وی ادامه داد: به این ترتیب این شرکت های بیمه کننده با مدیریت ریسک شرایط مناسبی را برای تشویق عموم مردم به استفاده از خدمات بیمه ای در کشورشان فراهم کرده اند و فراهم شدن چنین شرایطی در خدمات بیمه ای کشور ما نیز مستلزم استفاده از دانش روز دنیا است که می توانیم با همکاری شرکت های بیمه خارجی در زمینه صدور بیمه نامه های اتکایی به آن دست یابیم.                                                            
وی تاکید کرد: امیدواریم با رفع تحریم ها و توسعه صدور بیمه نامه های معتبر و پذیرش بیمه های اتکایی، رتبه بندی ایران در جامعه بین المللی صنعت بیمه ارتقا یابد.                                                                                                                    
به گفته این کارشناس بیمه، آخرین رتبه بندی انجام شده برای صنعت بیمه ایران حدود 15 سال پیش انجام شده است و طی سالهای گذشته ایران هیچ گونه اقدامی برای به روز کردن رتبه بیمه ای خود درسطح بین المللی انجام نداده است.  
                                                                    
این کارشناس بیمه عنوان کرد: هم اکنون بیمه مرکز به دلیل سابقه زیادفعالیت و سندیکای بیمه گران ایران برای به روز کردن رتبه جهانی ایران در صنعت بیمه اقدام کرده اند.                                                       
سامری تاکید کرد: در آخرین رتبه بندی صنعت بیمه در سطح بین المللی که در سال 2015 انجام شده کشورهای انگلیس و آمریکا در رتبه های نخست قرار دارند.  
                           
مدیر اجرایی بیمه تجارت همچنین ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر تکلیف رتبه صنعت بیمه ایران در سطح بین المللی مشخص شود تا بتوان تصمیمات موثرتری در راستای ارتقای این صنعت گرفت و با سرعت بیشتری در راستای ارتقای صنعت بیمه کشور گام برداشت.
 
وی اظهار داشت: با ارتقای رتبه بندی صنعت بیمه ایران در سطح بین المللی شاهد افزایش رغبت شرکت های خارجی برای همکاری در زمینه بیمه نامه های اتکایی در بخش حمل و نقل دریایی کشورمان به ویژه شناورهای نفتکش ایرانی خواهیم بود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.