| کد خبر: 57175 |

لزوم تغییر در سیستم بهره‌برداری بخش ریلی

تین نیوز | دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با اشاره به استفاده 60 درصدی از ظرفیت حوزه ریلی کشور، تصریح کرد: باید با تغییر در سیستم بهره‌برداری بخش ریلی در بخش نیروی انسانی و در حوزه بهره‌برداری، اصلاحاتی انجام دهیم تا امکان استفاده مطلوب از ظرفیت موجود مهیا شود.
 
ابوالفضل بهره‌دار افزود: استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود، باید با تنظیم برنامه قطارها و استفاده از توانمندی نیروهایی ، ارتقا پیدا کند و بارهایی که باید با راه‌آهن حمل شود اما به علت کندی سیر قطارها و نابرابری نرخ تعرفه، با جاده حمل می‌شود را باید بتوانیم پوشش دهیم.
 
بهره دارد تغییر سیستم بهره‌برداری را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های حوزه ریلی موثر دانست و گفت: بهره‌برداری را باید به بخش خصوصی بسپاریم و مقدمات حضور فعال این بخش را مهیا کنیم و همچنین از نیروهایی که در سیر و حرکت متخصص هستند استفاده بیشتری شود.
 
دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران تاکید کرد: اگر بخواهیم جذابیت لازم برای حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم باید چندین عامل از جمله افزایش سرعت حمل و نقل ریلی و تعدیل نرخ تعرفه را در نظر بگیریم.
 
وی استفاده از ظرفیت‌های حوزه ریلی را منوط به انجام تمهیداتی دانست و گفت: باید در بخش مدیریت بهره‌برداری و در حوزه تصمیم سازی برای استفاده از امکاناتی که در کشور وجود دارد و همچنین وضع مقررات، تمهیداتی اندیشید تا بتوان از ظرفیت جاده و ریل به صورت مطلوب استفاده کرد.
 
بهره‌دار ادامه داد: حق دسترسی که برای شبکه ریلی و جاده وجود دارد معقول و منطقی نیست و و اختلاف زیادی دارد.
 
 وی افزایش سرعت تجارت و بازرگانی را که یکی از موضوعات اصلی و مورد توجه در بخش حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: سیر قطارها در بخش بار باید به گونه‌ای باشد که هم تعهداتی که به صاحبان کالا داده شده انجام شود و هم حمل و نقل ریلی بتواند از نظر مدت زمان حمل کالا، با حمل و نقل جاده‌ای رقابت کند.
 
وی اظهار کرد: اکنون، حوزه ترانزیت ریلی در وضعیت خوبی نیست؛ بنابراین باید از امکاناتی که داریم و از ظرفیت موجود در منطقه با مدیریت صحیح، بهره‌برداری شود چرا که با ارتقای بهره وری می‌توان از ظرفیت‌های خالی، بیش از پیش استفاده و درآمدزایی مناسب برای حوزه حمل و نقل ایجاد کرد.
 
دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران تصریح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس و مسئولان رده بالای کشور اتفاق نظر دارند که حوزه ریلی باید توسعه و ارتقا پیدا کند که این فرصت بی‌نظیری برای رشد و توسعه این بخش است و استفاده از آن مستلزم یک نظارت واقعی و مستقل بر عملکرد حوزه ریلی در کشور است.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.