| کد خبر: 43872 |

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفتگو با تین نیوز: ‌

◄ " دوزبلاغ " میان اعضای کریدور عشق آباد وجود ندارد

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه " نشست شورای هماهنگی تفاهم نامه عش آباد فقط درباره کلیات میان کشورهای عضو برگزار شد" گفت: مذاکرات در نشست بعدی در خصوص جزئیات از جمله دوزبلاغ یا پروانه عبور مذاکرات انجام خواهد گرفت.
 
محمد جواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به نگرانی بخش خصوصی در خصوص دوزبلاغ یا پروانه عبور به منظور ترانزیت میان کشورهای عضو تفاهم نامه عشق آباد اظهار داشت: ترانزیت میان ایران با چهار کشور عضو این تفاهم نامه، بدون دوزبلاغ یا پروانه عبور صورت می گیرد.
 
وی افزود: در حال حاضر نظام دوزبلاغ میان ایران و کشورهای CIS تنها با کشورهای قزاقستان و ازبکستان برقرار است که آن نیز در شرایطی تعریف شده که بدون پروانه عبور نیز می توان سر مرز خریداری شود.
 
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه" کنوانسیون ها و انجمن های بین المللی حمل و نقل و ترانزیت مانند IRU بر این اعتقاد هستند که نظام رد و بدل شدن پروانه های عبوری میان کشور ها برچیده شود" تصریح کرد: در این نشست بر سر میزان ترانزیت جاده ای و ریلی و مراتب آن صحبتی نشده است.
 
در حال حاضر بیشترین عوارض از کامیون های ایراتنی توسط کشور  کشور آذربایجان معادل 320 دلار امریکا اخذ می شود و هیئت ایرانی متشکل از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنده و تیم کارشناسی برای حل و فصل این مسئله در تاریخ احتمالی 20 اسفند عازم باکو هستیم.

گفتنی است دوزبلاغ اصطلاحا پولی است که کشور مقابل برای اینکه ماشینی که بار را حمل می کند و از آسفالت های آنجا استفاده می کند از صادر کننده دریافت می نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.