| کد خبر: 38933 |

احکام حمل و نقل دریایی برنامه ششم در ۶ محور عملیاتی تدوین می شود

تین نیوز | احکام حمل و نقل دریایی برنامه ششم توسعه بر اساس 6 محور بهره‌وری، مسئولیت اجتماعی، فناوری اطلاعات، ایمنی، منابع‌انسانی، آموزش و نظام تأمین مالی تدوین خواهد شد. 

دبیر شورای تدوین برنامه ششم توسعه درزیربخش حمل‌ونقل دریایی با اعلام این مطلب افزود: بهره‌وری، مسئولیت اجتماعی، فناوری اطلاعات، ایمنی، منابع‌انسانی، آموزش و نظام تأمین مالی 6 موضوع مهمی هستند كه در راستای تحقق سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی و با هدف بهبود و ایجاد تحول در فعالیت‌ها و ارائه خدمات زیربخش حمل‌ونقل دریایی در سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه از سوی وزیر راه و شهرسازی به رئیس كارگروه تدوین برنامه ششم توسعه در زیربخش حمل‌ونقل دریایی ابلاغ شده است.

مهندس رمضانعلی محمودی ادامه داد : این موضوعات باید به صورت محوری در تدوین برنامه‌ها و احكام بخش حمل‌ونقل دریایی در برنامه ششم توسعه توسط كارگروه‌های تخصصی مربوطه مورد توجه و عنایت قرار گیرد. 

وی افزود: بر این اساس در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه اركان و عناصر بخش حمل‌ونقل دریایی كشور باید موضوعات بهره‌وری مناسب، حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها رعایت شود. همچنین باید بهبود ایمنی استفاده حداكثری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، توسعه آموزش و جذب نیروی انسانی به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته و نیازمندی‌ها، اقدامات و برنامه‌های لازم به مراجع مربوطه اعلام شود. 

محمودی با اشاره به اینكه برای بررسی و تدوین برنامه‌های تخصصی و احكام اختصاصی زیربخش حمل‌ونقل دریایی، كارگروه‌های تخصصی مربوطه شامل: اموردریایی، امور بندری، ناوگان دریایی، مدیریت سواحل نیز تشكیل شده است یادآور شد: كارگروه تخصصی تحول موضوعات مورد اشاره در بالا را رصد و تدوین می‌كند.

دبیر شورای تدوین برنامه ششم توسعه زیربخش حمل‌ونقل دریایی در ادامه تصریح كرد: به منظور حصول اطمینان از لحاظ شدن شایسته و بایسته موضوعات مربوط به تحول، احكام و برنامه‌های پیشنهادی توسط كارگروه‌های تخصصی، پس از بررسی و نظارت كارگروه تحول به شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل دریایی اعلام خواهد شد.

به گفته محمودی، در برنامه ششم توسعه بر اساس تدبیر دولت علاوه بر اسنادی كه معمولاً به صورت استانی، بخشی و فرابخشی تدوین و تصویب می‌شوند، اسنادی نیز برای پرداختن به برخی از موضوعات خاص همچون موضوع سواحل مكران تدوین و مورد تصویب قرار خواهند گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.