| کد خبر: 38846 |

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی تشریح کرد:

◄ سیاست راه آهن در تعیین تعرفه حمل و نقل کالاهای صادراتی

تین نیوز | تعرفه حمل و نقل کالاهای صادراتی یا ترانزیتی از طریق ریل، بین المللی است و سیاست تعرفه ای حمل کالا از سوی راه آهن جمهوری اسلامی تدوین و به استان ها ابلاغ می شود.

به گزارش تین نیوز، امروزه به دلیل بعد مسافت بین مراکز تولید و مراکز جمعیتی و مصرفی کشور و قابلیت حمل کالاهای خطرناك و خاص در شرایط خاص، اهمیت حمل نقل ریلی بیش از پیش نمایان شده است. پیچیدگی مدیریت سیستم راه آهن به دلیل تعداد زیاد فاکتورها و اجزای تاثیرگذار بر آن است. این اثرات تاثیرات غیر خطی و پویا بر روی سیستم می گذارند.

در این راستا در حالی که تعرفه حمل و نقل کالاهای صادراتی یا ترانزیتی از طریق ریل، بین المللی است و سیاست تعرفه ای حمل کالا از سوی راه آهن جمهوری اسلامی تدوین و به استان ها ابلاغ می شود، بعضی از رسانه ها به نقل از معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نوشتند که  عملکرد راه آهن در تامین واگن و تعرفه حمل بار برای صادرات کالا موجب نارضایتی صادرکنندگان این استان شده است.

در این خصوص محمد هادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان رضوی، درباره تعرفه جابجایی کالا توسط واگن در این استان توضیح داد: راه آهن تعرفه حمل کالا از طریق ریل را در واحد"حداقل مسافت" محاسبه می کند و در راه آهن جمهوری اسلامی ایران حداقل مسافتی که توجیه حمل با ریل پیدا می کند، 150 کیلومتر است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی، با اشاره به اینکه تعرفه حمل و نقل کالاهای صادراتی یا ترانزیتی از طریق ریل، بین المللی است، بیان کرد: سیاست تعرفه ای براساس مسافت در همه کشورها وجود دارد و تنها ممکن است عنوان آن در ایران با سایر کشورها فرق داشته باشد.

شایان ذکر است در درگز و مرز لطف آباد خراسان رضوی، نرخ تعرفه حمل ریلی کالا برای کالاهای ترانزیتی وارداتی یا صادراتی با 50 درصد تخفیف و برای کالاهای صادراتی به صورت پلکانی با 40 درصد تخفیف محاسبه می شود.

در مرز سرخس خراسان رضوی نیز، مدیریت بخش راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس در تعرفه حمل کالاهای وارداتی و صادراتی در کف 150 کیلومتر مسافت، 50 درصد تخفیف اعمال می کند. 

برای اطلاع از تعرفه حمل بار در راه آهن اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.