| کد خبر: 168338 |

◄ رتبه نخست خراسان رضوی در ترانزیت خروجی

استان خراسان رضوی در ترانزیت خروجی رتبه نخست را کسب کرد.

تین نیوز

در سال گذشته، استان خراسان رضوی با ترانزیت خروجی یک‌میلیون و 981 هزار تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، جواد وحدتی‌فرد افزود: این میزان ترانزیت از پایانه‌های مرزی دوغارون، سرخس و لطف‌آباد توسط 102 هزار دستگاه کامیون و تریلر، ازنظر وزنی 7درصد و ازنظر تعداد وسیله حمل‌ونقل 3درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

وی افزود: رشد وزنی این تبادل تجاری نشان‌دهنده حفظ جایگاه ترانزیتی ایران در انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی است.

وحدتی‌فرد با اشاره به این‌که بیشترین ترانزیت خروجی به ترتیب مربوط به پایانه‌های مرزی دوغارون، لطف‌آباد و سرخس است، گفت: در پایانه مرزی باجگیران بیشتر جابه‌جایی مسافر انجام می‌شود و روزانه تنها هفت یا هشت دستگاه کامیون از آن تردد دارند.

وی به کاهش 12 درصدی تعداد کامیون‌ها در ترانزیت ورودی به استان خراسان رضوی، در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 96، تعداد 41 هزار دستگاه کامیون با 820 هزار و 475 تن کالای ترانزیت از کشورهای افغانستان و ترکمنستان وارد این استان شدند که ازنظر وزنی نسبت به سال قبل از آن 10 درصد کمتر شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، افزود: مسیر حمل کالا از غرب به سمت کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی است و با توجه به رکود و کاهش صادرات و تجارت این کشورها با طرف‌های تجاری شاهد کاهش ترانزیت ورودی کالا به استان خراسان رضوی در سال گذشته بودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.