| کد خبر: 167408 |

◄ ازبکستان با مبادله مجوز تردد کامیون موافقت کرد

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از در دستور کار قرار گرفتن مذاکرات برای الحاق ازبکستان به کریدور شمال-جنوب خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از در دستور کار قرار گرفتن مذاکرات برای الحاق ازبکستان به کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا نفیسی گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به ازبکستان با مسئولان آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای این کشور  درباره و نحوه توسعه روابط حمل‌ونقلی جاده‌ای مذاکراتی انجام شد.

او موارد مورد مذاکره را این‌گونه برشمرد:  در این دیدار حذف عوارض ورودی از ناوگان جاده‌ای یکدیگر با هدف کاهش هزینه‌های جابجایی کالا، چگونگی افزایش تردد جاده‌ای ناوگان ازبکی به ایران، مسائل مربوط به تردد کامیون‌های دو طرف از مرز‌های جاده‌ای و همچنین هزینه‌های پرداختی  توسط رانندگان مطرح شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: هیات ازبکی به سرپرستی دهقان‌اف، رئیس آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای  جمهوری ازبکستان با پیشنهادات طرف ایرانی موافقت کردند.

نفیسی درباره مواردی که موردت وافق قرارگرفته است گفت:  مبادله سالیانه تعداد نامحدود مجوز تردد برای کامیون‌های دو طرف و مبادله تعداد مشخصی پروانه تردد معاف از عوارض ورود به‌صورت اصولی موافقت شد و پیش‌نویس  پروتکل اصلاحی در این خصوص تنظیم و آماده مبادله شد.

او گفت: همچنین افزایش همکاری در چهارچوب موافقت‌نامه عشق‌آباد و پیشنهاد طرف ایرانی برای الحاق به موافقت‌نامه چابهار و کریدور شمال-جنوب و فعال کردن موافقت‌نامه حمل‌ونقل ایران-افغانستان-ازبکستان در دستور کار مذاکرات آتی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نفیسی به برگزاری دور دوم مذاکرات مربوط به اصلاح موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای 1372 خبر داد و گفت: مقرر شد یک نشست کارشناسی برای جمع‌بندی و نهایی کردن پیش‌نویس موافقت‌نامه در شهر تاشکند، پیش از سفر رئیس‌جمهور به کشور ازبکستان برگزار شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سفر هیئتت ازبکی تا 10 روز آینده به ایران خبر داد و گفت: به‌منظور آشنایی با رویه‌های تردد و تسهیلات ایجادشده در مبانی ورودی کشور، طرف ایرانی از مسئولان ذی‌ربط جمهوری ازبکستان دعوت کرد تا از پایانه‌های مرزی سرخس و بازرگان دیدن کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.