| کد خبر: 167258 |

جزئیات برگزاری اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل در اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور ضمن تشریح وظایف و ساختار این ستاد، لزوم تعیین تکلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراکز و منافع آن برای کشور را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل در اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور ضمن تشریح وظایف و ساختار این ستاد، لزوم تعیین تکلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراکز و منافع آن برای کشور را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز،  اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور روز دوشنبه مورخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساختمان وزارت راه و شهرسازی حول موضوع مدل مکانیابی مراکز لجستیک با حضور اعضای این کمیسیون شامل نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت بهره‌برداری راه‌آهن، انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی، کشتیرانی و ... برگزار شد.

در ابتدا مهدی صفری مقدم مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل که دبیری جلسه را بر عهده داشت به ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار و وظائف ستاد مراکز لجستیک کشور و نیز لزوم تعیین تکلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراکز و منافع آن برای کشور پرداخت.

در ادامه حامد غضنفری مدیر گروه لجستیک دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل، نتایج مطالعات مکان‌یابی مراکز لجستیک کشور را در سه بخش مکان‌یابی با رویکرد بهینه‌سازی ریاضی، مکان‌یابی پارک‌های لجستیک کشاورزی، و مراکز لجستیک مرزی ارائه داد.

 در بخش اول، رویکرد بهینه‌سازی ریاضی روش مطالعه، مفروضات و محدودیت‌های تدوین مدل ریاضی برای مکانیابی مراکز لجستیکی و در نهایت نتایج بدست آمده از حل مدل ریاضی که شامل پهنه‌های منتخب برای احداث مراکز لجستیک و شبکه اتصالی آن است ارائه شد.

سپس در بخش دوم، موضوع از نگاه کاهش ضایعات لجستیکی کشاورزی مطرح و پهنه‌های منتخب برای احداث مراکز لجستیک کشاوری و سهم گروه‌ کالایی مربوط به آن‌ها به بحث گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سپس، طرح مسئله مراکز لجستیک مرزی و نقش و اهمیت آن در نظام لجستیک کشور مطرح و پیشنهاد افزایش خدمات لجستیکی برای پایانه‌های منتخب مرزی ارائه شد.

در انتهای این جلسه ،اعضای کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و نهایتا مقرر شد با توجه به اهمیت و پیچیدگی موضوع، ادامه بررسی به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.