| کد خبر: 165790 |

گمرک دوغارون به ایکس ری مجهز شد

سامانه بازرسی ایکس ری کامیونی گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد، در مرز ایران و افغانستان، روز دوشنبه با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

تین نیوز

سامانه بازرسی ایکس ری کامیونی گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد، در مرز ایران و افغانستان، روز دوشنبه با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس کل گمرک ایران در حاشیه بهره‌برداری از این دستگاه گفت: این سامانه از پیشرفته ترین تجهیزات برای بازرسی کامیون است که برای تامین و نصب آن 300 میلیارد ریال هزینه شده و توانایی بررسی روزانه تا یک هزار و 500کامیون را دارد.

فرود عسکری اظهار داشت: ایکس ری کامیونی می‌تواند کامیون را به صورت پیشرفته و با جزییات کامل اسکن کرده و اطلاعات آن را در اختیار بخش فنی قرار دهد، همچنین این سامانه توانایی کنترل کامیون‌های ترانزیتی در 2 حالت ثابت و در حال حرکت را در سرعت بین پنج‌تا 15 کیلومتر دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تقویت و نصب دستگاه‌های ایکس ری و کنترلی بتوان ورود کالای قاچاق را از مبادی رسمی کشور به صورت کامل پایش کرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک دوغارون دروازه ورود و صدور کالا بین ایران و افغانستان و کشورهای آسیای میانه است و از این لحاظ جزو پنج گمرک برتر کشور به شمار می‌رود.

سالانه بیش از یک‌میلیون تن انواع کالا از گمرک دوغارون به افغانستان صادر می‌شود.

شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب خاوری مشهد قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.