| کد خبر: 165142 |

جاوید مطرح کرد:

◄ تهیه جدول نیازهای ارزی رانندگان در مسیرهای مختلف ترانزیتی

اکنون تقاضای بیش از مقدار مشخصی ارز عنوان مجرمانه پیدا کرده است و رانندگان بارهای ترانزینتی ترجیح می دهند باری نزنند تا دچار این اتهام نشوند.

تین نیوز

به گفته رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران  مذاکرات و جلسات برای تأمین حتی بخشی کوچکی از نیازهای ارزی بخش حمل‌ونقل موفقیت‌آمیز نبوده است.

یونس جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز بابیان اینکه مشکلات بخش حمل‌ونقل را طی نامه‌ای در چندین بخش تهیه و به مسوولان مربوطه گزارش کرده‌ایم، ادامه داد: تأمین ارز جهت حواله کرایه‌های حمل محمولات وارداتی که پس‌کرایه نام دارد و هم‌چنین کرایه بارهای صادراتی در تمامی مودهای حمل‌ونقلی از قیبل زمینی، دریایی و هوایی و هم‌چنین تأمین ارز بین راهی خود رانندگان از جمله این موارد است.

جاوید ادامه داد: در خصوص تأمین ارز بین‌راهی رانندگان نیز به دنبال فرمول مشخصی هستیم تا تایید بانک مرکزی را بگیریم و با معرفی صرافی‌های مشخصی از سوی بانک مرکزی و البته با این شرط که به تناسب هر مسیر ترانزیتی نرخ مجزایی اعمال شود بتوانیم مشکل بزرگ رانندگان ترانزیت را حل کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران بابیان اینکه اکنون موضوع تأمین ارز، خود به مشکلی در بین رانندگان تبدیل‌شده است ادامه داد: طی بخشنامه بانک مرکزی حمل پیش از مقدار مشخصی از ارز قاچاق محسوب می‌شود و همین موضوع ترس رانندگان را بیشتر کرده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی  در معطلی و سرگردانی به سر می‌برند.

به گفته جاوید اکنون تقاضای بیش از مقدار مشخصی ارز عنوان مجرمانه پیداکرده است و رانندگان بارهای ترانزیتی ترجیح می‌دهند باری نزنند تا دچار این اتهام نشوند.

وی با توضیح اینکه اکنون مشکلات زیادی برای تأمین حواله‌های بدهی شرکت‌ها به‌طرف خارجی داریم، گفت: هم‌چنین برای تأمین ارز برای حواله حق توقف کانتینرها نیز با مشکل روبرو هستیم.

جاوید ادامه داد: باوجود تمامی این مشکلات و با اینکه هنوز رایزنی‌های ما جواب نداده است اما ناامید نیستیم چرا که جلسات ما با بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه‌های مرتبط ادامه دارد.

جاوید هم‌چنین خبر داد که جدول نیازهای ارزی در مسیرهای مختلف ترانزیتی را آماده و به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم که امیدواریم به‌زودی مورد موافقت نهایی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.