| کد خبر: 165000 |

◄ سوءاستفاده افغان‌ها از نوسانات نرخ ارز در ایران + عکس

انجمن شرکت‌های باربری و مسافربری بین‌المللی ولایت نیمروز(مرز زابل در افغانستان) بدون مشورت با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی اقدام به تعیین قیمت‌های جدید حمل بار در پی تغییرات نرخ ارز در ایران داشت.

تین نیوز

قاسم حسینی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی از نرخ‌گذاری قیمت‌های حمل بار ترانزیتی از سوی افغان‌ها آن‌هم بدون مشورت با شرکت‌ها و انجمن صنفی خراسان رضوی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز نوسانات نرخ ارز طی هفته‌های گذشته تأثیری زیادی را بر بخش حمل‌ونقل و به‌خصوص ترانزیت کشور گذاشته است.

آن‌طور که کارشناسان  اقتصادی و حمل‌ونقلی مطرح می‌کنند به دلیل کاهش نرخ ریال و کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش قیمت بهای کالاهای تولیدشده بیشترین ضرر متوجه اقتصاد، صنعت و از همه مهم‌تر صادرات و تولید ملی است و بالطبع حمل‌ونقل بین‌المللی به‌عنوان شاخه‌ای از صادرات (صادرات خدمات) کشور به‌عنوان یک صنعت با ارزآوری غیرنفتی از این نوسانات بی‌بهره نخواهد ماند.

مشکل وقتی جدی‌تر می‌شود که کشورهای همسایه در واکنش به گرانی و نوسانات نرخ ارز شروع به اعمال محدودیت جدیدی بر سر قیمت‌گذاری و تعیین قراردادهای صادراتی انجام می‌دهند.

دراین‌باره قاسم حسینی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی از نرخ‌گذاری قیمت‌های حمل بار ترانزیتی از سوی افغان‌ها آن‌هم بدون مشورت با شرکت‌ها و انجمن صنفی خراسان انتقاد کرد.

بخشنامه افعانی

وی به خبرنگار ما، گفت:آیا این بی‌احترامی به انجمن صنفی خراسان نیست که کرایه حمل داخل ایران را بدون مشورت با این انجمن تعیین می‌کنند ؟ آیا در پی این اقدام توهین‌آمیز افعان‌ها وقت آن نرسیده است که واکنشی داشته باشیم و کاری انجام دهیم.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: در اینکه قیمت دلار در ایران افزیش یافته است حرفی نیست و اینکه برای سال جدید هم می‌بایست کرایه جدید تعیین شود هم حرفی نیست. اما در گذشته و طی سال‌های قبل روال بر این بود که نرخ  نهایی قبلی با هماهنگی دو انجمن ایرانی و افعانی تعیین شده است و برای سال جدید هم قرار بود این روال ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.