| کد خبر: 163973 |

◄ افزایش چهاربرابری ایکس‌ری‌های گمرکات ایران

تعداد ایکس‌ری‌های مورداستفاده در گمرکات کشور نسبت به سال 92 چهار برابر شده و تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های کامیونی طبق برنامه در حال انجام است.

تین نیوز

تعداد ایکس‌ری‌های مورداستفاده در گمرکات کشور نسبت به سال 92 چهار برابر شده و تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های کامیونی طبق برنامه در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گمرک ایران، گمرکات مهم کشور در حال حاضر به ایکس‌ری‌های کامیونی مجهز شده‌اند و گمرک ایران سفارش ساخت ۶ دستگاه ایکس‌ری کامیونی را به تولیدکنندگان داخلی داده که در مرحله تحویل و جانمایی است و قرار است گمرک ایران برای تجهیز بیشتر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته ۵ دستگاه ایکس‌ری خودرویی جدید در سال جاری خریداری نماید.

گمرک همچنین از شناسایی هوشمند کالاهای قاچاق با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی هم خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین برای تعیین تکلیف محموله‌ها روزانه ۱۰۰۰۰ مورد استعلام الکترونیکی از سامانه‌های گمرک صورت می‌گیرد.

براین‌اساس تمامی کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد می‌شود و کنترل ۱۰۰ درصدی کالاهای وارداتی با استفاده از فن‌آوری اطلاعات به‌صورت هوشمند انجام می‌شود و کاملاً روشن و مشخص است که چه نوع کالایی و تحت کدام ردیف تعرفه‌ای وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتیرانی حمل و مشخصات کالا در شرکت‌های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت‌شده است.  

امکان رصد صاحب کالا، نوع اظهار و اینکه با کدام وسیله حمل به آدرس کدام انبار حمل شده است از دیگر قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک بوده و جزئی‌ترین اطلاعات این کالاها در سامانه‌های گمرک قابل‌دسترسی است و تشریفات گمرکی تمامی کالاها پس از اخذ حقوق و عوارض گمرکی در گمرکات انجام و حتی یک کانتینر کالای قاچاق هم‌سال گذشته از گمرکات ترخیص نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.