| کد خبر: 162473 |

◄ راه‌آهن اردبیل-مغان نقطه اتصال ایران به آذربایجان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به روابط تجاری ایران و آذربایجان اشاره گفت: مرز مغان مناسب‌ترین مسیر ارتباط جاده‌ای و ریلی ایران و آذربایجان است

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به روابط تجاری ایران و آذربایجان اشاره گفت: مرز مغان مناسب‌ترین مسیر ارتباط جاده‌ای و ریلی ایران و آذربایجان است

به گزارش تین‌نیوز، صدیف بدری گفت: گسترش و توسعه راه‌های جاده‌ای و ریلی استان اردبیل در راستای اتصال این استان به کشور آذربایجان و علاوه بر آن به استان‌های هم‌جوار در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.

او درباره پروژه ریلی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با احداث راه‌آهن اردبیل–مغان به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

بدری افزود: احداث راه‌آهن اردبیل–مغان به‌عنوان مکمل راه‌آهن اردبیل-میانه در سطح ملی در مجلس پیگیری شد و در سال‌های 96 و 97 ردیف بودجه‌ای پیدا کرد.

او درباره بزرگراه‌های استان اردبیل گفت: مطالعه باند دوم و چهارخطه کردن جاده مشکین‌شهر–پارس‌آباد و محور ترانزیتی بیله‌سوار-پارس‌آباد-سه‌راهی سربند و محور ترانزیتی بیله سوار-گرمی-سه‌راهی صحرا در بودجه سال 97 درج‌شده است.

به گزارش فارس، بدری تأکید کرد: امن‌ترین، کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین مسیر ارتباط حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی ایران با جمهوری آذربایجان و مشخصاً شهر باکو، استان اردبیل و مرز مغان در شهرستان بیله‌سوار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی استان اردبیل  در اولویت پروژه‌های توسعه‌ای این استان قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.