| کد خبر: 159384 |

◄ انتقال بار شرکت‌های خودروساز به مسیر ریلی

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: با ورود سومین قطار تجاری چین به تهران بار شرکت‌های خودروساز به مسیر ریلی منتقل می‌شود.

تین نیوز

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: با ورود سومین قطار تجاری چین به تهران بار شرکت‌های خودروساز  به مسیر ریلی منتقل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز،  سید مصطفی داودی گفت:  شرکت راه‌آهن رایزنی‌های خود را برای راه‌اندازی کریدور ریلی چین از سال ۲۰۱۵ با کشورهای مسیر (چین، قزاقستان و ترکمنستان) آغاز کرد.

او تصریح کرد: با ایجاد مزیت‌هایی چون کاهش زمان سیر و حرکت و درنتیجه خواب سرمایه و رقابتی کردن نرخ حمل بار، سعی کردیم صاحبان کالا را به استفاده از این کریدور ریلی ترغیب کنیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن تصریح کرد: در سال ۲۰۱۶ اولین قطار فاصله میان چین و ایران را طی ۲۰ روز طی کرد.

داودی ادامه داد: از ۲۸ و ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۸ با استقبال صاحبان کالا سه قطار تجاری از مبدأ چین به سمت ایران حرکت کرد. همچنین زمان سیر این مسیر بین ۱۱ تا ۱۵ روز از مبادی مختلف در چین بود که قطار ۱۱ هزار کیلومتر مسیر را بین ۴ کشور طی می‌کرد. به عبارتی قطار روزانه ۸۰۰ کیلومتر را می‌پیمود که این سیر بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت رایزنی‌هایی را با شرکت‌هایی خودروسازی چون سایپا شروع کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا بار شرکت‌های خودروساز و شرکت‌هایی که حجم بالایی از مبادلات را با چین‌دارند را به مسیر ریلی منتقل کنیم.

داودی گفت:  تا ظرف ۲ هفته آینده جلسه ای  با شرکت آقایان سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن، محسن قاسم جهرودی مدیرعامل جدید شرکت سایپا و محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار کنیم و به توافقاتی درزمینه حمل ریلی بارهای این شرکت‌ها برسیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن، گفت: آخرین قطار باری از سمت چین به ایران طی ۱۵ روز، ۴۱ کانتینر کالا را از چین به ایران حمل کرد که این زمان با احتساب اقدامات گمرکی یک‌سوم زمان سنتی حمل کالا بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.