| کد خبر: 159332 |

◄ اتصال ایستگاه باز بین‌المللی بناب به ایستگاه‌های UIC

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور گفت:  ایستگاه باز بین‌المللی بناب، مبدأ و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه‌های راه‌آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

به گزارش تین‌نیوز، علی خدائی گفت: شبکه‌های راه‌آهن عضو اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها می‌توانند از این ایستگاه به‌عنوان مبدأ و مقصد کالا استفاده کنند.

به گزارش ایرنا خدائی افزود: ایستگاه باز بین‌المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، 2 ایستگاه باری دیگر نیز در راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می‌شود.

خدائی افزود: ایستگاه‌های بناب در محدوده زنجان و قزوین جزو ایستگاه‌های باز بین‌المللی باری در راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور است که صادرات و واردات بین‌المللی کالا توسط حمل‌ونقل ریلی انجام می‌شود.

او افزود: عمده محموله‌های جابجایی از خط ریلی ایستگاه باز بین‌المللی بار بناب، گندم، مواد صنعتی شوینده، کاشی مواد معدنی و خاک‌سنگ روی بوده و مواد اولیه و صنعتی نیز از ترکیه و بنادر جنوبی وارد می‌شود.

خدائی ادامه داد: این محموله‌ها از ترکیه و کشورهای آسیای میانه شامل ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان وارد و صادر می‌شود.

به گفته وی، 147 میلیون و 131 هزار و 986 تن کیلومتر(مقدار بار جابجا شده در هر کیلومتر) بار در راه‌آهن منطقه شمال غرب جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 87 درصدی دارد.

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور اعلام کرد: 232 میلیون و 441 هزار و 425 تن کیلومتر بار خالص و 475 میلیون و 757هزار و 270 کیلومتر نیز بار ناخالص در این منطقه حمل شده که نسبت به 9 ماهه سال گذشته به ترتیب رشد 45 و 48 درصدی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.