| کد خبر: 159081 |

نفیسی خبر داد:

◄ جزییات مذاکرات ترانزیتی ایران وترکیه/ جلسه بعدی در مرز بازرگان

مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد که ایران و ترکیه سه ماه دیگر در مرز بازرگان جلسه مشترکی برای حل مشکلات ترانزیتی برگزار می کنند.

تین نیوز

رضا نفیسی آخرین وضعیت مذاکرات کمیسیون مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و ترکیه را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اعلام اینکه کمیسیون مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و ترکیه به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیمه اول این ماه برگزارشد، گفت: در این جلسه میزان تجارت و تردد ناوگان باری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم چنین مشکلات و مسائل مربوط به تردد ناوگان دو کشور از مرزهای مشترک جاده‌ای خصوصاً پایانه‌های مرزهای بازرگان-گوربلاغ و عدم اعمال ماده 38 کنوانسیون تیر برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی قبل از اثبات جرم توسط مراجع ذی ربط قضایی طرف ترک، مورد بررسی قرار گرفت.

نفیسی با بیان اینکه در این جلسه میزان سوخت همراه کامیون‌های ترانزیتی دو طرف در هنگام عبور از کشور مقابل و چگونگی کنترل آن یکبار دیگر به شور و گفت‌وگو گذاشته شد، گفت: کاهش زمان سفر برای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای گوربلاغ – حمزه بیلی گوربلاغ -کاپی کوله، گوربلاغ -ایپسالا وگوربلاغ –پندیک تا قبل از ژانویه امسال نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفتهٔ نفیسی انتقال دانش و تجربیات دو کشور در زمینه‌های حمل‌ونقل و ایمنی جاده‌ای و کنوانسیون‌های بین المللی یکی دیگر از محورهای اصلی مورد مذاکره بود.

وی هم‌چنین گفت: طرفین در این جلسه بر تشکیل یک گروه کارشناسی متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط به منظور بازدید میدانی و بررسی مشکلات مربوط به تردد ناوگان دو کشور از مرزهای مشترک جاده‌ای خصوصاً پایانه‌های مرزهای بازرگان و گوربلاغ به ویژه بررسی علل صف‌های طولانی و مسائل و مشکلات رانندگان در مرز یاد شده به توافق رسیدند.

نفیسی خبر داد که  ظرف حداکثر سه ماه آینده نشست ایران و ترکیه حتی‌المقدور در سطح مدیرکل در مرز بازرگان برگزار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.