| کد خبر: 158286 |

زمانیان یزدی :

◄ مشکل ترانزیت گرانی و سرعت پایین حمل است

خروجی شورای عالی ترانزیت باید در جهت تسهیل ترانزیت و حل مشکل سرعت و قیمت گران تراتزیت از ایران باشد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی تشکیل شورای عالی ترانزیت در وزارت راه و شهرسازی را نشان‌دهنده نگاه و توجه به مقوله ترانزیت در بدنه دولت دانست و گفت: خروجی این شورا باید تسهیل تراتزیت باشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز احمد زمانیان یزدی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی تشکیل شورای عالی ترانزیت در وزارت راه و شهرسازی را نشان‌دهنده نگاه و توجه به مقوله ترانزیت در بدنه دولت دانست و گفت: این توجه جای خوشحالی و تشکر دارد بااین‌حال در این سالها در هر مقطعی یک شورا و کارگروهی در خصوص ترانزیت تشکیل شد اما خروجی نداشت..

وی با توضیح اینکه در دولت‌های نهم و دهم نیز کارگروه ترانزیت با مسئولیت معاون وزیر که آن زمان ریاست سازمان راهداری را داشتند تشکیل‌شده بود و کمیته این کارگروه از فعالان بخش خصوصی دعوت به عمل می‌آورد، گفت: این کمیته نهایتاً تصمیم می‌گرفت که موضوعات در کارگروهی که وزرای دولت حضور داشتند تشکیل شود یا خیر و باوجود اینکه موضوعات نهایتاً با مسئولیت وزیر، معاونین و وزرای مرتبط در خود کارگروه بررسی می‌شد هیچ خروجی نداشت.

زمانیان یزدی با اشاره به ترکیب فعلی شورای عالی ترانزیت، ادامه داد: زمانی تشکیل این گروهها برای ترانزیت خروجی مثبت دارد که در سطح معاونان وزیر از ارگان‌های مرتبط برگزار شود..

به گفتهٔ زمانیان یزدی تعداد سازمان‌های زیادی در امر ترانزیت دخیل هستند و تنها در صورت حضور نمایندگان تمام این ارگان‌ها می‌توان به خروجی اثر گذار این شورا امیدوار بود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در این‌ باره توضیح داد: باید از بدنه تمام نهادهای مرتبط در این شورا عضو باشند که اگر تصمیمی گرفته شد با تائید همه به تصویب برسد. تنها در این صورت است که ضمانت اجرای این مصوبات بالا می‌رود. اینکه کسی از گمرک در این جلسات حضور نداشته باشد و بدون حضور نماینده گمرک شورا به تصمیمی واحد برسد مشخص نیست که بعداً  از سوی آن سازمان مقبول افتد یا خیر..

وی بابیان اینکه مشکل ما در حوزه حمل‌ونقل فقط با نظرات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حل نمی شود،ادامه داد:باید پرسید آیا از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که اخیراً اقدام به تعطیلی برخی شرکت‌ها کرده است کسی حضور دارد یا خیر؟

زمانیان یزدی تأکید کرد که تلاش‌ها و اقدامان این شورا کارگشا نخواهد بود مگر اینکه همه ارگان‌های مرتبط حضور داشته باشند..

زمانیان یزدی هم چنین با اشاره به انتقادات بخش خصوصی از افزایش دستگاههای نظارتی بر امر ترانزیت گفت:بخش خصوصی باید پایش به این جلسات باز شود و اینکه دولتی‌ها کنار هم می‌نشیند و می خواهند برای ترانزیت تصمیم بگیرند تنها در صورتی کار گشا است که همه سازمان‌های مرتبط در سطح معاونین حضور داشته باشند..

زمانیان یزدی هم چنین با بیان اینکه اکنون در مبادی ورودی کالاهای ترازیتی روزها متوقف می شود و برای یکسری کارهای ادارای اتلاف وقت زیادی صورت می گیرد ادامه داد: این‌ها را تمام دولتی‌ها می‌دانند و کسانی که در حمل و نقل مسئولیت دارند  در جریان هستند اما ایا مشکل هزینه‌های بالای ترانزیت و سرعت کم حل شده است؟

وی گفت:خروجی این شورا باید در جهت تسهیل ترانزیت و حل مشکل سرعت و قیمت گران تراتزیت از ایران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    با عنایت به جمیع جهات مدیریتی و مداقه در تصمیمات چهل سال گذشته این صنعت چه از ایجاد وزارت خانه راه و ترابری ، چه کار گروه ها ، چه تشکل های صنفی ، چه تلفیق وزارت خانه های مرتبط و چه انتزاع انها ، نتایجی حاصل می شود که دردناک است !!
    اول انکه ارزمندی مدیران در برنامه های توسعه کشور و سند ۱۴۰۴ به شفاف دیده می شود اما برنامه راهبردی و در خور تامل و توجهی از هیچ کدام وزراﺀ وقت و مدیران بخشی دیده نشده است و با شعار های پوپولیستی سعی در توجیه آرزو های مدیریتی فارغ از برنامه راهبردی داشته اند !
    بنابراین هر چه برای ترانزیت کالا ، چه حمل داخلی ، چه ریلی ، چه دریایی ، چه جاده ای و چه حمل و نقل ترکیبی برنامه ای راهبردی و مهندسی شده با بهره گیری از مدیریت های استراتژیک و مدیریت ها علمی در برنامه ریزی حمل و نقل کالا و مسافر در تمام شقوق آن ،
    نیازمندیم !
    تصمیم گیری های بخشی بدون توجه به اثرات آن در سایر قسمت ها اجرایی راه به جایی نخواد برد هیچ ! بلکه آدرس غلطی است که سایر بخش ها را به گمراهی خواهد کشاند .