| کد خبر: 158016 |

◄ کدام ارگان پیگیر رانندگان زندانی در کشورهای خارجی است؟

کاملا مشخص است که این رانندگان فراموش شده‌اند و موضوع گرفتاریشان هم که هیچ‌گونه نقشی در آن نداشته‌اند و در واقع تاوان کم‌کاری و نبود تجهیزات و نفرات تخصصی برای کنترل بارهای صادراتی و کشف موادمخدر جاسازی شده در این بارها را توسط ارگان‌های ذیربط مسئول مانند گمرک یا نیروی انتظامی و... را می‌دهند، مشمول مرور زمان شده است

تین نیوز

اواسط آذر بود که نشستی با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فعالان حوزه ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا با هدف بررسی مسائل، مشکلات و موقعیت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست با تأکید بر جایگاه، اهمیت و نقش ترانزیت در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور اظهار داشت : علاقه‌مند هستم که انجمن در عرصه‌های حمل‌ونقل کشور حضور پررنگ‌تری داشته باشد و استقبال می‌کنیم که مسائل بخش را خود انجمن  پیگیری و حل نماید و مراجع دولتی همچون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در کنار انجمن است.

کشاورزیان برگزاری جلسات با مسئولین نهادها و سازمان‌های مرتبط با حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت را مؤثر و راهگشا برشمرد و گفت : ممکن است پاره‌ای از مسائل با برگزاری جلساتی با  مسئولین  سازمان‌های ذیربط چاره‌اندیشی شود و بخشی دیگر جهت تصمیم‌گیری در شماری عالی  هماهنگی ترابری کشور مطرح و پیگیری شود.

پس از انتشار این خبر در تین‌نیوز، یکی از کاربران این شبکه‌ خبری پیامی ارسال کرد که در آن نوشت: در تمامی جلسات از این نوع که برگزار می‌گردد در مورد سرنوشت رانندگانی که به علت کشف مواد مخدر جاسازی شده در داخل بارهای صادراتی در کشورهای دیگر گرفتار شده‌اند کوچکترین مطلبی بیان نمی‌شود.

وی افزود: کاملا مشخص است که این رانندگان فراموش شده‌اند و موضوع گرفتاری‌شان هم که هیچ‌گونه نقشی در آن نداشته‌اند و در واقع تاوان کم‌کاری و نبود تجهیزات و نفرات تخصصی برای کنترل بارهای صادراتی و کشف موادمخدر جاسازی شده در این بارها را توسط ارگان‌های ذیربط مسئول مانند گمرک یا نیروی انتظامی و... را می‌دهند، مشمول مرور زمان شده و به هزاران مشکل حل نشده قبلی و بایگانی شده بخش ترانزیت کشور اضافه شده است.

این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: تاکنون در اثر عدم پیگیری موضوع و بی‌توجهی و عدم دخالت ارگان‌های مسئول در این زمینه، برای چهار نفر از رانندگان بی‌گناه و بی‌پناه در کشور ترکیه و یک نفر در بلغارستان احکام سنگین زندان تا 23 سال و جریمه نقدی و مصادره کامیون صادر شده است.

وی افزود: حتی لایحه اعتراضی این رانندگان نیز در دادگاه‌های تجدید نظر این کشورها رد شده است و برای سه راننده دیگر در ترکیه و 2 نفر در بلغارستان هنوز بعد از گذشت ماه‌های مدید از زمان دستگیری‌شان دادگاهی برگزار نشده و به شکل بلاتکلیف در بدترین و سخت‌ترین و غیر انسانی‌ترین شکل در بازداشت نگهداری می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.