| کد خبر: 155963 |

استقبال ایروان از حذف عوارض حمل و نقل بین ایران و ارمنستان

در مذاکرات انجام شده بین مسئولان ایران و ارمنستان ، ایروان از پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص حذف عوارض حمل و نقلی بین دو کشور جهت تسریع در تردد بار و مسافر بین استقبال کرد.

تین نیوز

در مذاکرات انجام شده بین مسئولان ایران و ارمنستان ، ایروان از پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص حذف عوارض حمل و نقلی بین دو کشور جهت تسریع در تردد بار و مسافر بین استقبال کرد.

به گزارش ایسنا،در ملاقات رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی کشورمان با داویت ملکونیان رئیس بخش سیاست های حمل و نقلی وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری ارمنستان انجام شد، موضوع ارتقای کیفیت حمل و نقل بار و مسافر میان ایران و ارمنستان، رفع موانع فنی موجود در زمینه حمل و نقلی، تبادل اطلاعات و قوانین حمل و نقل دو کشور و ارتقای زیرساخت های جاده ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات نفیسی خواستار تشکیل کمیته حمل و نقل بین دو کشور در فواصل زمانی سه یا شش ماهه به منظور رفع فوری موانع حمل و نقلی بین ایران و ارمنستان شد که مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت.

در این دیدار مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فنی و عملیاتی شرکت های ایرانی، آمادگی این شرکت ها را برای مشارکت در ساخت و ساز کریدور شمال- جنوب ارمنستان اعلام کرد.

وی همچنین خواستار تسریع در عضویت ارمنستان در کنوانسیون های بین المللی حمل و نقل شده و این عضویت را موجب تسهیل تردد خودروهای ارمنی به ایران و کاهش هزینه‌های تردد آن‌ها ارزیابی شد.

طرفین در این ملاقات بر اهمیت همکاری های حمل و نقلی فیمابین جهت دسترسی ارمنستان به آبهای آزاد و دسترسی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای حوزه اورآسیا و روسیه تاکید کردند.

در پایان این دیدار  ملکونیان از پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص حذف عوارض حمل و نقلی بین دو کشور جهت تسریع در تردد بار و مسافر بین ایران و ارمنستان استقبال کرده و مقرر شد جزئیات این طرح در ملاقات های بعدی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.