| کد خبر: 150367 |

در دیدار با رئیس کل گمرک ایران مطرح شد؛

تمایل ژاپنی ها برای تسهیل و توسعه تجارت با ایران

مسئولان سازمان تجارت خارجی ژاپن با رئیس کل گمرک ایران دیدار و در خصوص توسعه و تسهیل تجارت خارجی با ایران بحث و تبادل نظر کردند .

تین نیوز

مسئولان سازمان تجارت خارجی ژاپن با رئیس کل گمرک ایران دیدار و در خصوص توسعه و تسهیل تجارت خارجی با ایران بحث و تبادل نظر کردند .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، هدف از این دیدار توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین آسان تر شدن سرمایه گذاری ژاپنی ها در چارچوب قوانین و مقررات گمرکی بود . فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و مبارزه با ترانزیت مواد مخدر ، کسب رتبه نخست دنیا از سوی گمرک ایران را در مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم توصیف نمود و از کمک مالی کشور ژاپن جهت خرید دو دستگاه ایکس ری کامیونی تقدیر و تشکر کرد .

وی در ادامه در خصوص راهکارهای تسهیل و توسعه تجارت با کشور ژاپن گفت که تبادل الکترونیکی اطلاعات میان شرکت های ایرانی و ژاپنی با گمرکات دو کشور بهترین روش برای گسترش مناسبات تجاری است .

در این دیدار میزونی معاون سازمان تجارت خارجی ژاپن نیز با استقبال از گسترش همکاری شرکت های ژاپنی با بخش خصوصی ایران گفت : شرکت های ژاپنی علاقمندند برای افزایش مبادلات تجاری از تسهیلات گمرکی ایران به نحو شایسته ای استفاده نمایند و در تلاش هستند تا به درک بهتری از ساختارهای سرمایه گذاری و تجاری در ایران برسند .

وی همچنین در ادامه از آمادگی ژاپن برای تجهیز گمرکات ایران به تازه ترین فن آوری های تجهیزات گمرکی خبر داد و گفت : کشور ژاپن تجربه خوبی در ایجاد زیرساخت های مناسب برای گسترش صنایع و توسعه و تسهیل تجارت دارد که می تواند این تجربیات را در اختیار گمرک ایران قرار دهد .

پس از این دیدار؛  جلسه ویژه رئیس کل گمرک ایران با مسئولان شرکت های ژاپنی ماروبنی ، میتسوبیشی ، ایتوچو ، سومیتومو ، تومن و میتسویی با هدف تسهیل سرمایه گذاری و تجارت میان ایران و ژاپن با حضور معاون تجارت خارجی کشور ژاپن برگزار شد . سازمان تجارت خارجی ژاپن معروف به جترو یک سازمان مرتبط با دولت است که جهت ارتقای تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه بین ژاپن و کشورهای دیگر جهان فعالیت می کند . این سازمان در سال ۱۹۵۸ به منظور توسعه صادرات ژاپن به خارج از کشور تاسیس گردید و تمرکز اصلی آن در سال های اخیر به سمت توسعه سرمایه گذاری و کمک به شرکت های ژاپنی کوچک و متوسط برای افزایش پتانسیل صادرات جهانی بوده است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.