| کد خبر: 145402 |

بالغ بر 4 میلیون و 18 هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

​طی 5 ماهه ابتدای سال 96، بیش از 4 میلیون و 18 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

​طی 5 ماهه ابتدای سال 96، بیش از 4 میلیون و 18 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با اعلام این خبر، افزود:

در پی اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک میلیون و 229 هزار  تن را مواد نفتی و دو میلیون و 789 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مازوت ، پارچه ، قطعات اتومبیل و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با 35 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  20 درصد، بازرگان با 4 / 10 درصد و شهید باهنر با 8 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی افزود:  بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی از مبدأ عراق به مقصد امارات، از مبداء امارات به مقصد افغانستان و از مبداء امارات به مقصد عراق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئو پلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل می‌باشد.

 

 

 

منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.