| کد خبر: 142969 |

ابلاغ دستورالعمل رعایت حمل بار مجاز، نتایج مثبت داشته است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: دستورالعمل مبنی بر رعایت بار اضافی توسط معادن صادر شده که نتایج مثبتی را داشته است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: دستورالعمل مبنی بر رعایت بار اضافی توسط معادن صادر شده که نتایج مثبتی را داشته است.

جواد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تخریب محورهای روستایی که به عنوان مسیرهای معدنی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، در گذشته بسیار جدی بوده و سبب تخریب جاده‌های روستایی شده است.

این مسئول ادامه داد: محور روستایی «پری - علم‌کندی» توسط شرکت معدنی جهان‌نمو به صورت کلی تخریب شده است؛ چراکه این مسیر زیر بار سنگین معدنی بوده و حمل بار با تناژ بالا در این مسیر مواصلاتی انجام شده است.

وی با اشاره به محور روستایی «پری - علم‌کندی»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اساس محور «پری - علم‌کندی» از نو احداث می‌شود ولی برخی از معادن دو برابر بار مجاز، مواد معدنی حمل می‌کنند و سبب تخریب جاده مواصلاتی و سختی جابه‌جایی و حمل و نقل روستاییان و مردم آن منطقه می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: به دلیل مسائل اقتصادی خود صاحبان معادن اقدام به حمل بار غیرمجاز نمی‌کنند، بلکه این کار توسط شرکت‌های پیمانکاری صورت می‌گیرد ولی بار مجاز معادن باید کمتر از 20 تن باشد که گاهی به 40 تن هم می‌رسد که نظارت باید بر این شرکت‌های حمل دقیق‌تر شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: با توجه به شکایتی که انجام شد، دادگاه مورد نظر، شرکت جهان‌نمو را محکوم به پرداخت 700 میلیون تومان برای اصلاح مسیر «پری - علم‌کندی» کرده است.

وی تصریح کرد: دستورالعملی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر رعایت بار اضافی توسط معادن صادر شده است که نتایج مثبتی را در حفظ راه‌ها به دنبال داشته است اما متاسفانه این دستورالعمل توسط همه واحدها رعایت نمی‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.