| کد خبر: 141874 |

افزایش 11 درصدی ترانزیت خارجی ازگمرکات استان گیلان

‌ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت:در چهار ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست 135 هزار و 250 تن کالا صادرات کند و نسبت به مدت مشابه افزایش 11 درصدی ترانزیت خارجی را شاهد باشیم.

تین نیوز

‌ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت:در چهار ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست 135 هزار و 250 تن کالا صادرات کند و نسبت به مدت مشابه افزایش 11 درصدی ترانزیت خارجی را شاهد باشیم.

محمد شهبازی گفت: در چهار ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست 135 هزار و 250 تن کالا به ارزش 92 میلیون و 885 هزار و 895 دلار صادرات داشته باشد.

وی افزود: از مجموع صادرات صورت گرفته از گمرکات استان گیلان تا تیرماه امسال گمرک انزلی با 33 میلیون و 60 هزار و 402 دلار و با وزن 33 هزار و 30 تن صادرات کالای غیر نفتی و درصد تغییراتی معادل 11 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی،میوه،چای،محصولات معدنی و مصنوعات آن،شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی،محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی را به مقصد کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه و عراق تشکیل می‌دهند و این سه کشور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد:همچنین کشورهایی نظیر گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق، افغانستان نیز از فعال ترین طرف‌های تجاری این گمرکات محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: با تلاش و کوشش خدمتگزاران مردم در گمرکات استان گیلان در طی تیر ماه امسال در زمینه ترانزیت خارجی صادره مقدار 77 هزار و 891 تن کالا با 36 درصد افزایش از طریق گمرکات گیلان و از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد ترانزیت انجام گرفته است و ارزش کالای ترانزیت شده برابر با 71 میلیون 888 هزار و 915 دلار بوده است .

شهبازی عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه عنوان کردند.

وی افزود: در این مدت بالغ بر 666 هزار و 681 تن کالا به ارزش 280 میلیون و 691 هزار و 88 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است‌.

شهبازی ادامه داد: عمده کالاهای وارد شده شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.

ناظرگمرکات گیلان یادآور شد: عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و امارات و‌...‌ است‌.

وی افزود: تا تیر ماه امسال 272 فروند کشتی جهت دریافت خدمات گمرکی وارد بنادر استان گیلان شده اند که بدین ترتیب معادل 671 هزارو 288 تن کالا تخلیه و مقدار 733 هزار و 789 تن کالا نیز بارگیری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.