| کد خبر: 141052 |

تحقق اقتصاد بدون نفت با رشد ترانزیت

یکی از راه‌های تحقق رشد اقتصاد بدون نفت، ترانزیت است. تا پایان امسال ۱۹۰ کیلومتر از کریدور شماره یک به بهره‌برداری می‌رسد و نهایتا این کریدور (نوار ساحلی خلیج‌فارس) ۵ ساله تحویل داده می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از راههای تحقق رشد اقتصاد بدون نفت، ترانزیت است، گفت: تا پایان امسال ۱۹۰ کیلومتر از کریدور شماره یک به بهرهبرداری میرسد و نهایتا این کریدور (نوار ساحلی خلیجفارس) ۵ ساله تحویل داده میشود.

به گزارش دنیای اقتصاد، خیرالله خادمی یکی از راه‌های تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد بدون نفت را توسعه ترانزیت دانست و گفت: در راستای تحقق افزایش سهم ترانزیت در رشد اقتصادی کشور از طریق زیرساخت‌ها، احداث و تکمیل ۱۰ کریدور را در دستور کار قرار دادیم که از این ۱۰ کریدور، ۲ کریدور ردیف اعتباری گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان این که کار اجرایی تکمیل و احداث ۲ کریدور شماره ۱۰ (محور بندر امام – بازرگان) و کریدور شماره یک (کریدور حاشیه خلیج فارس) آغاز شده است، اظهار داشت: هر چند که سایر کریدورها هم به صورت متفرقه‌ اعتبار برای ساخت دارند اما اعتبار این ۲ کریدور به تصویب دولت رسید.

خادمی ادامه داد: کریدور شماره یک حاشیه خلیجفارس را طی می‌کند و از شلمچه در مرز عراق شروع می‌شود و بعد از طی استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان به بندر گوادر در سیستان و بلوچستان می‌رسد. طول این کریدور ۱۶۵۰ کیلومتر است که قرار است در مقاطع پرترافیک به صورت بزرگراهی احداث شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مسیرهایی که ترافیک کمتر است کریدور به صورت راه اصلی ساخته می‌شود. وی با بیان اینکه ۸۰۰ کیلومتر این کریدور یعنی ۵۰ درصد کل طول آن در استان هرمزگان واقع شده است، گفت: از این ۸۰۰ کیلومتر حدود ۹۰ درصد به صورت بزرگراهی ساخته می‌شود و در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک است.

خادمی ادامه داد: در ۴۶۰ کیلومتر دیگر چند شرکت پیمانکاری مشغول به فعالیت هستند و برنامه این است که امسال حداقل ۱۰۰ کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان را تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۷۰ کیلومتر از این کریدور شماره یک از استان خوزستان عبور می‌کند که امسال ۲۵ کیلومتر از این مسیر را در قسمت‌های اصلی به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: در استان بوشهر هم حدود ۱۰۰ کیلومتر از این کریدور در حال ساخت است که قرار بر این است که ۷۰ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری برسد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.