| کد خبر: 140289 |

مدیرکل گمرک استان یزد اعلام کرد

صدور کالا بدون نیاز به حضور در گمرک

با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی هر صادر کننده می تواند در هر زمان از شبانه روز و از دفتر کار خود فرم اظهارنامه صادراتی را پر کند.

تین نیوز

با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی هر صادر کننده می تواند در هر زمان از شبانه روز و از دفتر کار خود فرم اظهارنامه صادراتی را پر کند.

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: صادرکنندگان با راه اندازی سامانه های الکترونیکی نیازی به حضور در محل گمرک ندارند.

مهرداد پیرحیاتی افزود : با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی هر صادر کننده می تواند در هر زمان از شبانه روز و از دفتر کار خود فرم اظهارنامه صادراتی را پر کند.

وی گفت : صادر کنندگان، تولیدکنندگان و تجار با ایجاد و راه اندازی سیستم جامع هوشمند گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی نیازی به حضور در محل گمرک ندارند و تشریفات گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی این سازمان انجام می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد گفت : گمرک تسهیلات جدیدی را در جهت تسهیل تشریفات گمرکی و بهبود فضای کسب و کار برای صادرکنندگان در نظر گرفته است که به این ترتیب محموله اظهارنامه های صادراتی با کنترل سطح یک (سبز) و دو (زرد) و یا اظهارنامه های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می شوند.

پیرحیاتی افزود: همچنین در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش از این در گمرک مبدا انجام می شد و معطلی فراوانی برای کامیون ها ایجاد کرده بود، نیز حذف شده است، آنها می توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی ، مستقیما به مرزهای خروجی حرکت کنند.

مدیرکل گمرک استان یزد عمده کالاهای صادراتی گمرک یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد، نایلون، ظروف شیشه‌ای و هیدرو کربن ذکر کرد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر می‌شود .

وی افزود: در این مدت نیز شش هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 11 درصد و از حیث وزن 14 درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی در این باره خاطرنشان کرد: عمده واردات گمرک یزد مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی استان است که اکثر آن از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شود .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.