| کد خبر: 137414 |

کنوانسیون‌ها و توصیه‌نامه‌های سازمان جهانی گمرک باید همگام با پیشرفت فناوری اطلاعات تغییر کند

رئیس کل گمرک ایران در اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک سخنرانی و پیشنهادات سازنده‌ای را مطرح کرد و گفت: کنوانسیون‌ها و توصیه‌نامه‌های سازمان جهانی گمرک باید همگام با پیشرفت فناوری اطلاعات تغییر کند.

تین نیوز

رئیس کل گمرک ایران در اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک سخنرانی و پیشنهادات سازنده‌ای را مطرح کرد و گفت: کنوانسیون‌ها و توصیه‌نامه‌های سازمان جهانی گمرک باید همگام با پیشرفت فناوری اطلاعات تغییر کند.

کرباسیان با تشکر از رئیس شورا و دبیرکل بخاطر راهنمایی و گزارش جامع پیشرفت اجرای طرح استراتژیک افزود: شیوه گزارش پیشرفت کار به صورت ماتریس مفید بوده و توجه به اجرای طرح استراتژیک را تسهیل می‌کند. سازمان جهانی گمرک مکانی برای تبادل نظرات و دریافت اطلاعات در مورد فضای در حال تغییر مداوم تجارت و گمرکات است.

وی ادامه داد: مایلم دو نکته را خیلی خلاصه بیان کنم؛ نخست اینکه تقریباً بیشتر کنوانسیون‌های 16 گانه و توصیه‌نامه‌ها و ده مورد هدف فرآیندی تا حدودی قبل از ظهور پیشرفت‌های فناوری اطلاعات به‌وجود آمده‌اند و لذا در برخی موارد با نیازهای روز و اعضاء همخوانی ندارند.

البته بسته‌ها، مجموعه‌های خلاصه، دستورالعمل‌های کنوانسیون کیوتو در مورد فناوری اطلاعات، کنفرانس فناوری اطلاعات سازمان جهانی گمرک و به‌ویژه هدف استراتژیک پنجم که توسط سازمان جهانی گمرک ایجاد شده‌اند ابزارهای خیلی خوب و مکمل کنوانسیون‌ها هستند ولی به نظر می‌رسد که کنوانسیون‌های سازمان جهانی گمرک که اساس سایر ابزارها است به تدریج نیاز به تجدیدنظر و همگام کردن با نیازهای روز دارد.

پرواضح است که این وظیفه خیلی مشکل خواهد بود و نیاز به همکاری همه اعضاء و ذی‌نفعان در زمان طولاتی‌تر دارد.

رئیس کل گمرک ایران در اجلاس شورای جهانی گمرک نکته دوم را ساختاربندی مجدد عنوان و توضیح داد: باتوجه به افزایش روزافزون اهمیت فناوری اطلاعات در عصر گمرک دیجیتال و به‌ویژه شعار سال یعنی تحلیل داده‌ها برای مدیریت مرزی هماهنگ، کمیته فرعی مدیریت اطلاعات که تحت کمیته فنی دائم است باید به یک کمیته مستقل ارتقاء یابد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.