| کد خبر: 136000 |

کاهش چشمگیر زمان ترخیص کالا از گمرک خراسان رضوی

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرک استان با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در دولت یازدهم به چهار ساعت رسید.

تین نیوز

 ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرک استان با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در دولت یازدهم به چهار ساعت رسید.

 

امید جهانخواه  افزود: این در حالی است که در اوایل کار دولت یازدهم زمان ترخیص کالا برای کالاهای صادراتی هفت روز و برای کالاهای ترانزیتی سه روز بود.


وی بیان کرد: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی یا تجارت فرامرزی که از سال 1392 همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده بود اواخر پارسال تکمیل و به صورت کامل راه اندازی شد و می توان آن را به عنوان بزرگترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه گمرک به شمار آورد.


وی اظهار کرد: با تکمیل این سامانه تمام تشریفات و امور گمرکی در ادارات گمرک مشهد، دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.


ناظر گمرک خراسان رضوی، شفاف سازی اطلاعات و دسترسی آسان مردم به اطلاعات مربوط به 20 قلم کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از مزیت های سامانه جامع امور گمرکی برشمرد.


وی اظهار کرد: پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد در استان مجهز به دستگاه های ایکس ری کامیونی و چمدانی هستند که عمده این دستگاه های ایکس ری در دولت یازدهم نصب شده است.
جهانخواه افزود: نصب دستگاه ایکس ری در گمرک مرزی استان به فرآیند ورود و خروج کالا سرعت بیشتری داده و از اتلاف زمان جلوگیری می کند.


استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد، و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.


کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.