| کد خبر: 135597 |

مشارکت ایران در ایجاد مسیر ترانزیتی 7 هزار و 600 کیلومتری

با اجرایی شدن دالان "جنوب-غرب" توسط ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان مسیر ترانزیت امن و ارزان از هند تا اروپا فراهم خواهد شد.

تین نیوز
با اجرایی شدن دالان "جنوب-غرب" توسط ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان مسیر ترانزیت امن و ارزان از هند تا اروپا فراهم خواهد شد.
 

 جاوید قربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان در دیدار بین مسئولین راه آهن 5 کشور در باکو عنوان کرد: جمهوری آذربایجان، ایران، گرجستان، اوکراین و لهستان با اجرایی کردن دالان "جنوب-غرب" به دنبال ایجاد مسیر ترانزیتی امن و جذاب از هند تا اروپا هستند.

 

براساس گفته‌های این مقام مسئول، دالان مذکور، مسیر ترانزیت را برای کشورهای هندوستان، پاکستان، جنوب شرق آسیا و حتی کشورهای منطقه خلیج فارس نیز مهیا خواهد کرد.

 

قربان اف خاطر نشان کرد: در طول این مسیر مناطق اساسی شامل، مومبای در هندوستان، بندر عباس در ایران، آستارای جمهوری آذربایجان، پوتی و باتومی در گرجستان، چرنومورسک و ایزوف در اوکراین و اسلاوکوف در لهستان خواهد بود.

 

طول مسیر ترانزیت برابر با 7 هزار و 654 کیلومتر خواهد بود. حجم بار ترانزیت شده از هندوستان تا اروپا سالانه 72 میلیون تن می‌باشد و انتقال کالا از مسیر دریا 40 روز طول می‌کشد در حالی که با آغاز به کار دالان "جنوب-غرب" زمان صرف شده برای انتقال کالا به 15 روز خواهد رسید.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.