| کد خبر: 135423 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی هشدار داد:

◄ شرایط اضطراری در گمرک دوغارون

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به ضرورت حل مشکل توقف ناوگان زمینی در گمرک دوغارون قبل از فرا رسیدن تعطیلات عید فطر تأکید کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به ضرورت حل مشکل توقف ناوگان زمینی در گمرک دوغارون قبل از فرا رسیدن تعطیلات عید فطر تأکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز در خراسان، ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در جمع اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: بیش از هزار دستگاه تریلی و کامیون در پشت مرز افغانستان در محل پایانه مرزی دو غارون در انتظار تشریفات اداری و گمرکی برای ورود به افغانستان هستند.

 

وی با اشاره به تعطیلات چهار روزه عید فطر در هفته آینده و ضرورت حل این مشکل قبل از تعطیلات گفت: چنانچه این مشکل طی هفته جاری مرتفع نشود، آمار تریلرها و کامیون‌های صف انتظار گمرک دوغارون به 3 هزار دستگاه خواهد رسید.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی 48 ساعت آینده هیئتی متشکل از مدیران ارشد حمل‌ونقل استان برای نظارت و رفع مشکل به دوغارون عزیمت خواهند کرد.

 

در ادامه این جلسه رئیس اداره ترانزیت استان نیز طی سخنانی به بررسی دلایل معطلی ناوگان در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل، کم‌کاری و ساعت کاری کارکنان پایانه مرزی دوغارون و نیز ظرفیت محدود افغانستان در پذیرش ناوگان است.

 

 حمیدرضا درخشان گفت: ساعت کاری پایانه مرزی باید در اسرع وقت اصلاح شود.

 

در این جلسه رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی نیز بر حل سریع این مشکل طی توافقی جامع و سریع تأکید کرد و گفت: رفع مشکل پایانه مرزی دو غارون در کوتاه‌مدت کافی نیست و مشکلاتی از این دست باید با توافق جامع ایران و افغانستان صورت پذیرد.

 

احمد زمانیان یزدی افزود، در این توافق جامع باید میزان و تعداد عبور ناوگان به صورت روزانه و قطعی و بدون توجه به زمان کاری و اداری مد نظر قرار گیرد.

 

در ادامه جلسه نامه انجمن کشتیرانی کشور در خصوص زمان جلسه کمیته مشترک با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی قرائت و مقرر شد جلسه مذکور در 13 تیر ماه سال جاری در مشهد برگزار گردد.

 

همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی اعلام شد، با موافقت مدیرکل امور مالیاتی فعلاً پرونده‌ها در کمسیون‌ها مسکوت بماند تا در اسرع وقت به‌صورت تخصصی رسیدگی و خواستهٔ شرکت‌ها تأمین گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.