| کد خبر: 130296 |

دبیر فدراسیون حمل‌ونقل؛

◄ رشد بندر امام خمینی در دولت یازدهم کم‌سابقه بوده است

تین نیوز

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل درباره توسعه بندر امام خمینی (ره) در دولت یازدهم گفت: توسعه کمی و کیفی بندر امام در دولت آقای روحانی بی‌سابقه است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد عیقرلو در گفتگو با این شبکه خبری با بیان اینکه بندر امام به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد از نظر اقتصادی بسیار مهم است گفت: به دلیل همین اهمیت دولت محترم تدبیر و امید و هیات عامل سازمان بنادر دریانوردی و مدیران ارشد این سازمان، به خصوص مدیریت محترم اداره بندر استان خوزستان و بندر امام تلاش جدی را برای ارتقای سطح این بندر در جمیع جهات آغاز کردند و در واقع توسعه کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این مدت و در کمتر از 4 سال علاوه بر تکمیل تمام پروژه‌های قبلی، برای پروژه‌های جدید هم جذب سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

 

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل با اشاره به نقش بندر امام در ترانزیت به عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد: نقش بندر امام در ترانزیت از عراق و به عکس از بندر امام به عراق بی‌بدیل بوده است. تردد شناورهای خارجی در این بندر رشد چشمگیری داشته و اجرای حمل‌ونقل ترکیبی از دریا به جاده و از جاده به دریا، آماری را در این 4 سال ثبت کرده که کم‌سابقه است.

 

او ادامه داد: همچنین رشد ترانزیت مشتقات نفتی و واردات کالاهای اساسی و صادرات محصولات پتروشیمی حکایت از دستاوردهای دولت و کسب درامد، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه بخش‌خصوصی دارد.

 

عیقرلو با تاکید بر حضور بخش خصوصی در توسعه این بندر گفت: ساخت تاسیسات مدرن توسط شرکت سینا، نفت پاسارگارد، نفت بهران، کیوان انرژی خلیج‌فارس و محور طلایی در مواد نفتی با بالاترین استاندارد و فقط توسط بخش خصوصی ایران و خارجی بخشی از کارهایی است که برای جب و حفظ سرمایه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

 

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل درباره فاصله مناسب بندر امام برای ترانزیت نسبت به بندر عباس نیز توضیح داد: به دلیل مسافت بسیار کمتر این بندر تا عراق نسبت به سایر بنادر از نظر زمان ترانزیت، کاهش هزینه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک جاده‌ای و تصادفات بین شهری قابلیت این بندر به عنوان هاب منطقه خلیج فارس برای کشور عراق و به خصوص اقلیم کردستان است.

 

او تاکید کرد: فاصله بندر امام تا شلمچه در حدود 130 کیلومتر است و این در حالی است بندر عباس از شلمچه 1430 کیلومتر فاصله دارد. 900 کیلومتر تفاوت فاصله به معنای دوشبانه روز کاهش زمان سفر است!

 

عیقرلو ظرفیت بندر امام خمینی را بسیار بیشتر از ظرفیت فعلی دانست و گفت: البته ما هنوز هم به سرمایه‌گذاری در این بندر نیاز داریم. احداث مراکز لجستیکی، صنایع تولید کانتینر، کشتی‌سازی و صنایع وابسته، صنایع بسته‌بندی، صنایع غذایی و احداث پالایشگاه و سردخانه جزو بخش‌هایی است که هنوز هم ظرفیت توسعه و سرمایه‌گذاری دارد.

 

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: امیدوارم در ادامه روند حضور هیات عامل دولت تدبیر وامید، جایگاه بندر امام خمینی (ره) بیش از پیش ارتقا پیدا کند. ضمن اینکه با هر کدام از فعالیت‌هایی که اشاره شد صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم برای افراد بومی ماهر و غیر ماهر ایجاد خواهد شد.

 

عیقرلو در پایان افزود: امیدوارم مردم عزیز خوزستان با رشد سرمایه‌گذاری غیر دولتی لذت درآمدهای پایدار را بچشند و بیکاری از این سرزمین زرخیز ریشه کن شود چرا که بیکاری به هیچ وجه شایسته این استان بزرگ نیست.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.