| کد خبر: 129634 |

موانع صادراتی و گمرک در فرودگاه پیام بررسی و رفع شود

تین نیوز

استاندار البرز دستور داد تا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان بزودی در فرودگاه پیام تشکیل شود و موانع صادراتی و گمرکی ضمن احصاء پیگیری و رفع شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، سید حمید طهائی صبح شنبه در چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد پیش رو گفت: بمنظور بررسی مسائل و مشکلات ممکن در گمرک فرودگاه پیام، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان جلسه ای را در این مرکز تشکیل دهد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین بازه زمانی برای پیگیری موانع گمرکی، افزود: برای رونق منطقه ویژه اقتصادی پیام مشوق هایی نیز در نظر گرفته و پیشنهاد داده شود .

طهائی ادامه داد: تمهیدات لازم برای میزبانی از سرمایه گذاران و استقرار واحدهای تولیدی با تشکیل کمیسیون های تخصصی ایجاد شود.

وی در رابطه با ترخیص گمرکی کالاها نیز بیان کرد: همه استانها برای ترخیص کالا دچار مشکل هستند و صادرکنندگان نیز مختار در انتخاب پایانه صادراتی هستند اما باید تمهیداتی همراه با مشوق های صادراتی در نظرگرفته شود تا شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

استاندار البرز افزود: در رابطه با ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار نیز شرایطی ایجاد شده است که باید تمهیدات پیگیری آن اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری دو انتخاب پیش رو گفت: حضور در انتخابات بعنوان وظیفه اجتماعی و سیاسی در کشور است و باید زمینه های برگزاری انتخابات با همکاری دست اندرکاران امر مهیای حضور حماسی مردم شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه هر برگ رای میراث همه شهدا و انقلابیون است، افزود: گفت: مجریان در بخش های مدیریتی به نحو احسن زمینه را برای حضور حداکثری و برای تحقق این رسالت بزرگ فراهم آورند.

وی افزود: مردم سرنوشت کشور را رقم می زنند و برگزاری انتخابات ها از وجوه بارز برگزاری انتخاب هاست.

استاندار البرز تصریح کرد: حضور گسترده در انتخابات، قدرت جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی افزایش می دهد.

طهائی با اشاره به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تصریح کرد: انجام این دو تکلیف مهم در کنار وظایف رسیدگی به امور مردم تداوم بخشیده شود..

وی همچنین با اشاره به تخصیص 52 درصدی اعتبارات سفر گفت: این سفرخیرات و برکات ارزنده ای برای استان داشته و در جلسات یکایک مصوبات آن مورد پیگیری برای تحقق قرار می گیرد.

وی افزود: این سفر در بخش درمان،راه، آب و...رهاوردهای فراوانی داشته است؛ که حفظ و احیا باغ سیب کرج و ثبت ملی آن توسط سازمان میراث فرهنگی از جمله آنهاست و این امر خود امکان دخل و تصرف غیر را در این زمینه نمی دهد.

استاندار البرز انتقال زندانها را نیز از جمله رهاوردهای سفر رییس جمهوری به استان البرز اعلام کرد و افزود: امیدوارم با پیگیری پروژه های سفر این مهم نیز عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار البرز همچنین در ادامه با اشاره به روند برگزاری انتخابات در استان افزود: انتخابات شوراها در 6 شهرستان مکانیزه و مابقی دستی انجام می شود که جزئیات آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

در در'چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی' دکتر چاغروند،مدیر پژوهش های حرفه ای کسب و کار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص نیز به تشریح عملکرد استان البرز در ارزیابی ها و پایش ها پرداخت.

بررسی آخرین وضعیت تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری و گمرک استان به همراه تدوین برنامه اجرایی جهت راه اندازی،کامل در سال 1396، بررسی مصوبات نهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو با موضوع اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی از جمله محورهای این نشست بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.