| کد خبر: 93939 |

با اشاره به حمله تروریستی به فرودگاه استانبول؛

رضایی عنوان کرد: ترکیه، رفتار سیاسی خود در حمایت از داعش را اصلاح کند

تین‌نیوز| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ترکیه رفتار سیاسی خود در حمایت از گروهک داعش را اصلاح کند.
 
محمدابراهیم رضایی با اشاره به حمله شب گذشته مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 180 نفر شد، اظهار کرد: کشور ترکیه متاسفانه طی سال‌های گذشته مهمترین حامی و پشتیبان داعش بود و سیاست‌های خود را هم‌جهت آمریکا و اسرائیل کرد.
 
وی افزود: با بروز چنین رفتار سیاسی پیش‌بینی می‌شد که یک روز چنین آتشی دامن ترک‌ها را خواهد گرفت، از این رو به دولت ترکیه توصیه می‌شد که دست از حمایت از تروریسم بردارد، اما آنها نصیحت‌پذیر نبودند.
 
به گفته وی، ترکیه‌ای‌ها به دلیل اینکه بخواهند سوریه را از پای در بیاورند دست به تقویت و حمایت از داعش زدند و مهم‌ترین پایگاه داعش را در کشور خود قرار دادند به طوری که داعشی‌ها سلاح، تجهیزات و امکانات خود را در ترکیه فراهم می‌کردند و این کشور ترکیه بود که در درون سوریه و در محور حلب این گروهک تروریستی را پشتیبانی می‌کرد.
 
این نماینده مردم در خانه ملت، حمله انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول را از جمله آسیب‌هایی دانست که ناشی از یک حرکت تروریستی بوده و آتشی است که این کشور شعله‌ور کرد و امروز شعله‌های آن ترکیه را نیز در برگرفت.
 
وی تصریح کرد: ترکیه باید سیاست خود را اصلاح کرده و دست از حمایت از داعش بردارد.
 
به گفته رضایی، بر مجامع بین‌المللی نیز واضح و روشن است که آتشی که با حمایت برخی کشورها در حمایت از آتش برافروخته شده روزی دامن بسیاری از کشورهای دیگر را نیز خواهد گرفت و اگر درخصوص قطع حمایت از داعش دیر تصمیم بگیرند، امنیت آنها سلب خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: عقل و منطق حکم می‌کند همه دست‌به‌دست هم دهند و با داعش مبارزه کنند تا شاهد بروز چنین حرکات تروریستی نظیر حادثه فرودگاه آتاتورک نباشیم.
 
رضایی با تاکید بر اینکه کشور عربستان کانون تولید داعش است، تصریح کرد: بر مجامع بین‌المللی فرض است که برای اینکه جامعه بشری در امنیت بیشتری به سر ببرد، نسبت به کشورهای حامی داعش نیز اعلام موضع کرده و از آنان بخواهند دست از حمایت این گروهک‌ها بردارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.